به گزارش شامگاه دوشنبه روابط عمومی فرمانداری آستارا به ایرنا یونس رنجکش در نشست با اعضای شورای شهر لوندویل و شهردار این شهر در فرمانداری آستارا افزود: شناخت فرصت های سرمایه گذاری با توجه به قابلیت های موجود در شهر ساحلی لوندویل، می تواند فرصت جدیدی برای توسعه این شهر باشد.
وی اضافه کرد: تغییر متناسب با زمان و خروج از بافت و پوسته مدیریت سنتی از الزامات مدیریت شهری است و اعضای شورا و شهردار باید به سمت برنامه ریزی های جدید حرکت کنند.
رنجکش اظهار کرد: جذب سرمایه گذار و سپردن فعالیت ها به بخش خصوصی موجب رونق مدیریت شهری می شود و باید اعتماد سرمایه گذاران را با پشتوانه های قانونی جلب کرد.
وی با اشاره به اینکه ساختمان ها و فضای عمومی شهر لوندویل گویای شهری سنتی است، خاطرنشان کرد: شورا و شهردار با همکاری، همدلی و ثبات در مدیریت می توانند به هدف های توسعه شهری کمک کنند و فرمانداری هم با توجه به الزامات قانونی از هرگونه برنامه توسعه شهری حمایت خواهد کرد.
فرماندار آستارا خواستار مشارکت شهرداری و شورا در تصمیم سازی های شهرستان آستارا شد و اظهار کرد: در موقعیت فعلی فراهم کردن بستر دست یابی به توسعه شهرستان از اهمیت خاصی برخوردار است و هر بخش و حوزه اجرایی باید ماموریت های خود را به درستی انجام دهد.
**بر اساس گزارش دیگری از خبرنگار ایرنا در آستارا، معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا گفت: پنجشنبه بازار دوره گردان غیربومی در حاشیه تالاب استیل این شهرستان، مشکلات زیست محیطی و ترافیکی ایجاد می کند و ساماندهی آن توسط مسئولان امر ضروری است.
وحید پورحضرت در جلسه شورای هماهنگی ترافیک آستارا در فرمانداری این شهرستان افزود: بخشداری مرکزی با همکاری شهرداری آستارا باید با تعیین مکان مناسب یا با ایجاد سکو و بستر، بازار دوره گردان روستای غلام محله و اطراف تالاب استیل را سامان ببخشد.
وی اظهار کرد: بسیاری از والدین دانش آموزان به دلیل مشغله کاری یا ناتوانی جسمی، امکان همراهی فرزندشان را ندارند و از سرویس مدارس استفاده می کنند و کرایه سرویس، تعهد و صلاحیت راننده و ایمنی خودرو باید توسط اداره آموزش و پرورش و سازمان حمل و نقل همگانی شهرداری بررسی شود.
وی با اشاره به اینکه بهبود ترافیک و تسهیل عبور و مرور خودروها در آستارا ضروری است، افزود: تکمیل تابلو های راهنمایی رانندگی، خط کشی خیابان ها و معابر، ایمن سازی سرعت گیرها و اصلاح نقاط حادثه خیز باید در اولویت کاری مسئولان امر باشد.
پورحضرت نبود روشنایی در مناطق کشفی و بهارستان محور آستارا-اردبیل را از دغدغه های رانندگان عنوان کرد و گفت: تا زمان تعریض محور آستارا-اردبیل، اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای با همکاری اداره برق به تامین روشنایی آن اقدام کنند.
سروان حمیدرضا روشنفکر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آستارا نیز در این جلسه با اشاره به اینکه عامل 70 درصد حوادث جاده ای خطای انسانی است، افزود: رانندگان خودروها با نبستن کمربند و صحبت با تلفن همراه و راکبان موتورسیکلت با نگذاشتن کلاه ایمنی جان خود و دیگران را به خطر می اندازند.
وی با اشاره به اینکه نیروهای پلیس راهنمایی و رانندگی جهت نهادینه کردن فرهنگ ترافیک، در مدارس حاضر خواهند شد، اضافه کرد: فرهنگ عبور از خطوط عابر پیاده و پل های هوایی به منظور کاهش حوادث و تلفات جانی دانش آموزان باید نهادینه شود.
وی اظهار کرد: در پنج ماه اول امسال در حوزه استحفاظی راهنمایی و رانندگی آستارا، یک تصادف منجر به فوت شد و در مدت زمان مشابه سال قبل، چهار تصادف منجر به فوت ثبت شده بود.
بر اساس گزارش روابط عمومی نیروی انتظامی آستارا به ایرنا، سرهنگ امین پیشه گر جانشین فرمانده انتظامی آستارا در جلسه هماهنگی با هیات امنای مساجد و تکایای آستارا در ستاد فرماندهی انتظامی این شهرستان گفت: ایستگاه های صلواتی در شهر بدون ایجاد سد معبر و با کسب مجوزهای قانونی، می توانند در مقابل مساجد و تکایا فعالیت کنند.
وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی تامین کننده امنیت دسته های عزاداری است، افزود: در دهه نخست ماه محرم از همیاران پلیس برای انتظام بخشی به دسته های عزاداری و کنترل ترافیک استفاده خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه در صورت نیاز و به منظور گشایش گره های ترافیکی، تردد دسته های عزاداری در معابر مدیریت خواهد شد، اضافه کرد: آئین های عزاداری سرور و سالار شهیدان باید به نحو شایسته ای برگزار شود تا شأن و جایگاه این امام همام حفظ شود.
آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و سال تحصیلی جدید در این شهرستان با حضور حدود 16 هزار دانش آموز در مدارس آغاز خواهد شد.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.