شهرام حسین نژادی روز دوشنبه با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا گفت: این محموله فاسد توسط یک خودرو از استان های شمالغرب به مقصد آستارا حمل می شد که ماموران واحد بهداشت محیط با همکاری عوامل انتظامی ایستگاه بازرسی قلعه این شهرستان، آن را کشف و ضبط کردند.
وی با اشاره به اینکه بیشتر این مواد انواع لواشک بود، افزود: ارزش این محموله فاسد، 550 میلیون ریال است و شبکه بهداشت و درمان با همکاری دستگاه های متولی به عرضه مواد غذایی نظارت جدی دارد.
حسین نژادی از عزم ماموران بهداشت بر نظارت به عرضه مواد غذایی در مدارس آستارا خبر داد و بیان کرد: عرضه مواد غذایی سالم و مغذی به دانش آموزان باید بر اساس رعایت بهداشت فردی انجام شود و متصدیان فروش آن نیز باید کارت بهداشتی داشته باشند.
وی ادامه داد: کارشناسان بهداشت، مدیران مدارس آستارا را به ایجاد مکان مناسب عرضه مواد غذایی سالم ملزم کرده اند و باید قبل از سال تحصیلی جدید، به موارد و مکان های بهداشتی مدارس رسیدگی و اقلام مورد نیاز آنها تامین شود.

** تخلیه بیش از 82 هزار تن کالا در انبارهای عمومی آستارا
مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی آستارا از تخلیه 82 هزار و 29 تن کالا در انبارهای عمومی این شهرستان از ابتدای امسال تا پایان مردادماه خبر داد.
کیومرث مجلسی در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: میزان تخلیه کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته، پنج درصد رشد داشته است.
وی افزود: 81 هزار و 808 تن کالا نیز در این مدت در انبارهای عمومی آستارا بارگیری شده و نسبت به مدت مشابه سال قبل سه درصد افزایش داشته است.
وی در خصوص آمار رسوب یا ماندگاری کالا در انبارهای عمومی آستارا گفت: در سال جاری میزان رسوب کالا به 36 هزار و 127 تن رسید و با مدت مشابه سال قبل برابر است.
33 شرکت در حوزه انبارهای عمومی و خدمات گمرکی در ایران فعال است و به تازگی شعب انبارهای عمومی شهرستان های اردبیل و بیله سوار به علت نزدیکی به شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی آستارا، زیر مجموعه این شهرستان قرار گرفته است.
شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی آستارا در سال 1353 تاسیس شده و همجواری با کشورهای آسیای میانه بویژه جمهوری آذربایجان، بهره مندی از مبادلات و عملیات گمرکی منطقه، مجاورت با بندر آستارا، استفاده از ظرفیت های گمرکی بندر، دارا بودن شبکه ریلی داخلی هدایت واگن ها، داشتن سه باب انبار مسقف با 9 هزار مترمربع مساحت، سه باب هانگار (انبار سرپوشیده بدون دیوار) با 27 هزار مترمربع مساحت و یک بارانداز با 11 هزار مترمربع مساحت از مزایا و امکانات شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی بندر آستاراست.
شهرستان آستارا با 62 روستا و 2 بخش و 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.