به گزارش خبرنگار ایرنا ، فرماندار آستارا روز شنبه در جریان نظارت بر عملیات نابودسازی مواد غذایی فاسد گفت: اهمیت دادن به سلامت غذایی و پیشگیری از بیماری ها ضروری است و باید دستگاه های متولی در این حوزه نظارت جدی داشته باشند.
یونس رنجکش افزود: نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه مواد غذایی در این شهرستان مرزی در فصل تابستان باید افزایش یابد تا مشکلی برای مردم ایجاد نشود.
وی اضافه کرد: شبکه بهداشت و درمان شهرستان باید نسبت به برخورد با متخلفان عرضه مواد غذایی اهتمام بیشتر داشته باشد و با نظارت مستمر بر واحدهای عرضه کننده، سلامت و امنیت غذایی مردم تامین شود.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان آستارا نیز در این خصوص گفت: مواد غذایی فاسد شامل رب گوجه فرنگی ، شیرینی، نان لواش، آبمیوه، شکلات، نوشابه، چیپس، روغن سوخته، سنگ نمک، پفک و مواد لبنی در یک ماه اخیر کشف و ضبط شده بود و در این رابطه 19 متخلف شناسایی و به محاکم قضایی معرفی شده اند.
شهرام حسین نژادی ، ارزش این مواد را حدود 800 میلیون ریال اعلام و توصیه کرد مردم از خرید مواد غذایی از فروشندگان دوره گرد خودداری کنند.
وی با تاکید بر لزوم دقت به پروانه ساخت و تاریخ تولید و انقضای مصرف کالا خاطرنشان کرد : مردم، شکایات خود در مورد تخلفات مربوط به بهداشت مواد غذایی را با شماره 1344813033 اطلاع دهند.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان، یکی از 20 شهر گردشگرپذیر کشور است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشار دهنده : بابایی
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.