به گزارش خبرنگار ایرنا، وحید احمدی شامگاه سه شنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان گیلان در رشت، با اعلام این مطلب افزود: در هر سال نیز رشد بسیار زیادی نسبت به سال قبل داشتیم.
وی با اشاره به فعالیت حدود چهار هزار و 400 شرکت دانش بنیان و واحدهای فناور با 30 هزار شاغل در کشور گفت: طی سال های اخیر در توسعه پارک های علم و فناوری، ارتقاء کیفت محصولات شرکت های دانش بنیان و ایجاد فضای ارتباطات بین المللی اقدامات خوبی شده است.
معاون وزیر علوم با اشاره به اهمیت فعالیت مراکز رشد در حوزه علوم انسانی و هنر خاطر نشان کرد: در زمان حاضر هشت مرکز رشد در این رابطه در کشور فعال است.
وی با بیان اینکه در بیشتر نیروهای شرکت های بزرگ دنیا ، افزون بر 50 درصد افراد تحصیلکرده در رشته های علوم انسانی دارند، افزود: شرکت ها زمانی موفق هستند که از اقتصاد، روانشناس، بازاریاب و مسئول ارتباطات خوبی برخودار باشند که همه این ها در رشته علوم انسانی است و انتظار داریم که علوم انسانی در کنار سایر رشته ها ، وارد این عرصه شود.
احمدی با بیان اینکه در حوزه علم و فناوری از وضعیت خوبی برخورداریم، اظهار کرد: توسعه شاخص ها در حوزه های علمی، آموزشی، پژوهشی و فناوری و تجاری سازی مورد توجه است و به طور جدی در این مسیر حرکت می کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش، به ایجاد صندوق سرمایه گذاری خطر پذیر بین کشورهای اسلامی اشاره و اضافه کرد: طرح مربوط به ایجاد این صندوق ، تهیه شده که امیدواریم مورد بررسی قرار گیرد.
احمدی با اشاره به ظرفیت های پارک علم و فناوری گیلان بیان داشت: در زمان حاضر این پارک مسئولیت شبکه های پارک های علمی و فناوری را بر عهده دارد و دبیرخانه فن بازار جمهوری اسلامی نیز در پارک علم و فناوری این استان است.
حضور در نشست شورای دانشگاه گیلان ، جلسه صمیمی با مدیران شرکت های فناور و دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان گیلان و افتتاح پروژه کارگاه های نیمه صنعتی سبک 12 واحدی در مجتمع نیمه صنعتی و کارگاهی فشتام از برنامه های سفر معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان گیلان بود.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:کبیری
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.