علی کاظمی باباحیدری روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به امور علمی و پژوهشی اختصاص خواهد یافت که بخشی از این اعتبارات در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان می باشد.
به گفته وی، این میزان اعتبار در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان، طرح های پژوهشی و توسعه پژوهش در مراکز علمی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است.
وی همچنین افزود: در دیدار با مدیرکل دفتر برنامه ‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در زمینه پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری و توجه به این نهاد علمی بحث و تبادل نظر شد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون ساختمان پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری در ساختمان استیجاری است و انتظار می رود با اختصاص اعتبار، این مرکز صاحب ساختمان مرکزی شود.
کاظمی یادآور شد: در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان در چهارمحال و بختیاری با اختصاص 20میلیارد ریال برای تجاری سازی طرحهای دانش بنیان در استان موافقت شده است.
به گفته وی، شرکت های دانش بنیان چهارمحال و بختیاری در چند سال اخیر گام های بلندی برداشته اند و در جذب دانش آموختگان دانشگاهی موفق عمل کرده اند.
به گزارش ایرنا، شرکت های دانش بنیان، شرکت هایی هستند که ایده ها را به محصول تبدیل می کنند.
براساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، شرکت‌ها و موسسات دانش‌ بنیان شرکت یا موسسه خصوصی یا تعاونی است که به منظور هم‌ افزایی علم و ثروت، توسعه اقتصاد دانش‌ محور، تحقق اهداف علمی و اقتصادی (شامل گسترش و کاربرد اختراع و نوآوری) و تجاری ‌سازی نتایج تحقیق و توسعه در حوزه فناوری‌های برتر و با ارزش‌ افزوده فراوان به ویژه در تولید نرم ‌افزارهای مربوط تشکیل می‌شود.
هم اکنون 122 شرکت فناور و دانش بنیان در پارک علم و فناوری استان مستقر است که با گردش مالی بیش از 720 میلیارد ریال، زمینه اشتغال بیش از 610 نفر از فارغ التحصیلان را فراهم کرده است.
خبرنگار: محمود رئیسی**انتشار:جهانبخش صفری
2097/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.