به گزارش خبرنگار ایرنا، علی رضا آکوشیده روز پنجشنبه در کارگاه آموزشی رویداد شتاب در مرکز رشد واحدهای فناور آستارا افزود: حمایت از ایده های دانش محور در اولویت کاری پارک علم و فناوری است و به دانش آموزان و دانشجویان زیر 30 سال دارای ایده های علمی، 15 میلیون ریال کمک بلاعوض می شود.
وی اضافه کرد: در قالب تیم فناوری به متقاضیان ثبت طرح و تجاری سازی آن، تا سقف 80 میلیون ریال تسهیلات کم بهره ارائه می شود تا زمینه رونق کسب و کار فراهم شود.
وی با اشاره به اینکه فعالان شرکت های فناور در آستارا باید از موقعیت مرزی آن استفاده کنند، اظهار کرد: در حوزه فناوری با توجه به موقعیت جغرافیایی آستارا می توان طرح های تولید و اشتغال ارائه و سپس، محصول فناوری را به خارج صادر کرد.
آکوشیده تصریح کرد: آستارا می تواند تقویت کننده تعاملهای علمی و فناوری ایران و کشورهای آسیای میانه و قفقاز باشد و این زمانی محقق می شود که ایده ها مبتنی بر فناوری بازار کسب و کار باشد.
وی ادامه داد: پارک علم و فناوری گیلان به دنبال ایجاد نظام کامل نوآوری از دانشگاه تا بازارهای محلی، ملی، منطقه ای و بین المللی است و تربیت نسل جدید صنعتگران و فناوران با اخلاق و متعهد، به کیفیت و توسعه فرهنگ کارآفرینی و نوآوری و تحول اقتصاد کشور کمک خواهد کرد.
پارک علم و فناوری گیلان به عنوان زیر مجموعه وزارت علوم،تحقیقات و فناوری از شهریور ماه 1381 با هدف تبدیل ایده های فناورانه به کسب و کار و بسط فرهنگ کارآفرینی مبتنی بر علم و فناوری، فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون گیلان دارای یک پارک فناوری در رشت، 6 مرکز رشد واحدهای فناور در شهرستان های انزلی، رودسر، آستانه اشرفیه، آستارا، رودبار، تالش و یک مرکز رشد کشاورزی در مرکز تحقیقات کشاورزی است.
کارگاه آموزشی رویداد شتاب فنی مهندسی و کشاورزی در آستارا، صبح امروز با شرکت حدود 50 نفر در مرکز رشد واحدهای فناور این شهرستان برگزار شد.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
خبرنگار: یوسف هدایتی **انتشار دهنده: بابایی
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.