محمدرضا نازک کار عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سامانه پایش و نظارت هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل جاده ای استان دستگاهی است که درون خودرو نصب می شود و از طریق امواج رادیویی به طور مداوم اطلاعاتی نظیر سرعت، مشخصات گواهینامه راننده، ساعت کارکرد، و غیره را علاوه بر ارسال برای پلیس برای مدیران شرکت های حمل و نقل مسافر نیز جهت نظارت بهینه از طریق نصب برنامه مذکور قابل دسترسی می نماید.
وی در خصوص مزایای بهره گیری از سامانه یاد شده در حمل و نقل عمومی گفت: سامانه سپهتن این قابلیت را برای شرکت های حمل و نقل مسافر فراهم می سازد تا نظارت و مدیریت بهتری بر روی ناوگان تحت پوشش خود داشته باشند و با سهولت و از طریق نصب نرم افزار سپهتن روی گوشی موبایل به صورت لحظه ای و بر خط در جریان تمامی اطلاعات سفر قرار گیرند.
نازک کار تصویر برداری از راننده طی ساعت های مختلف را از دیگر مزیت های این سامانه عنوان و بیان کرد: این اقدام مانع از وقوع تخلفاتی نظیر نبستن کمربند، خوردن و آشامیدن ، سیگار کشیدن و صحبت با تلفن همراه می شود.
وی خاطرنشان کرد: با استفاده از سامانه سپهتن زمینه ارتقاء رسیدگی بهینه بر شکایات ، ارتقاء سطح تکریم ارباب رجوع با امکان نظارت و پایش لحظه ای بر کیفیت سفرهای ناوگان حمل و نقل بین شهری و نیز تکریم جایگاه و شان شغلی راننده فراهم شده و جلوی اعمال نظرهای سلیقه ای در تشخیص تخلفات گرفته می شود.
به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان؛ از ابتدای مهرماه سامانه سپهتن روی سواری کرایه ها و جلوی اعمال نظرهای سلیقه ای در تشخیص تخلفات گرفته می شود.
وی اضافه کرد: همچنین از ابتدای مهرماه سامانه سپهتن بر روی سواری کرایه ها و تانکرهای سوخت نیز نصب خواهد شد.
7977هفت هزار و 977 دستگاه وسائط نقلیه در ناوگان حمل و نقل عمومی در گیلان مشغول فعالیت هستند. که از این تعداد دو هزار و 948 دستگاه بخش مسافر(182 دستگاه اتوبوس-802 دستگاه مینی بوس و یکهزارو 964 دستگاه سواری) و نیز پنج هزار و 29 دستگاه در بخش کالا فعال هستند.
خبرنگار: مریم سلیمانی** انتشار دهنده: بابایی
7296 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.