به گزارش خبرآنلاین لرستان، حمیدرضا شهرکی ثانوی در اولین نشست کارگروه ارتقاء خدمات مسافری که با حضور مدیران کل استانهای جنوب غرب کشور در خرم آباد برگزار شد، گفت: اولین نشست کارگروه ارتقاء خدمات مسافری منطقه ۵ کشور با هدف مشتری مداری و ارتقاء خدمات برگزار گردیده است.


شهرکی ثانوی با بیان اینکه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، شرکت های مسافربری و شهرداری ها سه ضلع اصلی حمل و نقل جاده ای هستند، افزود: این قبیل نشست ها به منظور هماهنگی بین استانهای همجوار برای رسیدن به اهداف کلی مشتری مداری و ارتقاء ایمنی برگزار می گردد.


وی با اشاره به سامانه سپهتن اظهار کرد: این سامانه در گام اول با تجهیز اتوبوس های بین شهری اجرایی شده است در واقع سامانه سپهتن برای پایش هوشمند تردد راه اندازی گردیده که در حال حاضر ۱۳هزار دستگاه اتوبوس جاده ای به این سامانه مجهز شده است.


مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کنترل سرعت ناوگان حمل و نقل عمومی و کنترل ساعات مجاز فعالیت رانندگان حرفه ای بدون نیاز به توقف در پاسگاه های پلیس راه را از مزایای سپهتن دانست و افزود: این سامانه اطلاعات لازم را برای نظارت و مدیریت بهتر در اختیار شرکت های حمل و نقل مسافر قرار می دهد همچنین در حوزه پیمایش و تامین هزینه سوخت نیز به کنترل دقیق کمک می کند.


وی با بیان اینکه در گام دوم سواری و کامیونهای نفتکش به سامانه سپهتن خواهند پیوست، تصریح کرد: این سامانه ضمن کنترل سرعت و ساعت کار رانندگان حرفه ای، تذکر لازم را از طریق پخش صدا و پیام تصویری به راننده می دهد.

گفتنی ست: سپهتن در حقیقت معنای خاصی ندارد این کلمه در واقع از حروف اول "سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان " استخراج شده است سامانه ای که بمنظور نظارت و کنترل بهینه تر ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای طراحی و ایجاد شده است.

سامانه سپهتن، سامانه پایش و نظارت هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل جاده ای است دستگاهی که درون خودرو نصب می شود و از طریق سیم کارت GFM, GPRS به طور مداوم اطلاعات تعریف شده داخل ماشین را به مراکز پلیس راهور ارسال می کند. اطلاعاتی نظیر سرعت ؛ مشخصات گواهیانه راننده؛ ساعت کارکرد و غیره.
این سیستم قادر است از طریق شبکه ارتباطی DSRC به محض نزدیک شدن اتوبوس های مسافر بری بین شهری به پاسگاه ها نسبت به تخلیه اطلاعات اقدام کرده و عملکرد وسیله نقلیه را مورد بررسی و ارزیابی دقیق قرار دهد.

 

46

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 734219
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.