داوود کشاورزیان روز چهارشنبه در گفتگو با ایرنا افزود:با تلاش این اداره ، پلیس راه ، هلال احمر و دیگر دستگاههای همکار و با وجود رشد سالانه چند درصدی تردد وسائل نقلیه در سطح جاده های کشور اما خوشبختانه شاهد کاهش تلفات جاده ای طی این سالها بوده ایم .
وی در تشریح پروژه های ملی راهداری برای ارتقاء ایمنی جاده ها اظهار داشت:نصب دوربینهای کنترلی و نظارت تصویری در راههای شریانی کشور و راه اندازی سامانه سپهتن در ناوگان مسافربری از جمله اقدامات مهم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است.
کشاورزیان افزود:به زودی نصب و راه اندازی سامانه سپهتن بر روی ناوگان باری کشور با اولویت ناوگان حمل سوخت و کالاهای خطرناک انجام می شود.
وی گفت:انعقاد قرارداد ساخت 50 باب پاسگاه پیش ساخته برای پلیس راه انجام شده است که این تعداد پاسگاه درامسال و سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
معاون وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: قراردادی برای خرید و نصب 65 دستگاه توزین در حال حرکت ناوگان حمل بار منعقد شده است تا بتوانیم تردد بار محوری غیرمجاز در جاده ها را کنترل نمائیم. این ترددها یکی از عوامل تخریب ابنیه و رویه جاده های کشور است .
سپهتن مخفف «سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان» است. این سامانه هوشمند، رفتار رانندگان را به صورت آنلاین به مقرهای پلیس راه اطلاع می‌دهد. بر این اساس رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی به هنگام رانندگی نباید بخورند یا بیاشامند، با تلفن همراه صحبت کنند یا جای خود را با راننده دیگر عوض کنند. راننده ناوگان نباید بیشتر از 9 ساعت مداوم رانندگی کند.
خبرنگار:ناصراسدزاده هروی
3221
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.