هادی نوری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به استفاده از ظرفیت مدارس برای ترویج فرهنگ کتابخوانی اشاره کرد و افزود: حضور دانش آموزان در کتابخانه های عمومی و برگزاری نشست های ویژه کتاب خوان دانش آموزی فرصتی مغتنم برای کتابخانه هاست تا با فراهم آوری بسترهای حضور دانش آموزان مدارس در کتابخانه های عمومی، فرهنگ زیست با کتاب و عادت به مطالعه در آنان نهادینه شود.
وی اظهار کرد: رسالت اصلی کتابخانه ها در برهه کنونی ، فراهم آوری امکانات مناسب سخت افزاری و نرم افزاری برای اعضا و مراجعان به کتابخانه هاست.
وی وصول سهم نیم درصدی کتابخانه های عمومی از درآمدهای شهرداری با تعامل سازنده با شهرداری ها، جذب بودجه و اعتبارات عمرانی با استفاده از ظرفیت فرمانداران و ارتباط موثر با نمایندگان شهرستان را در پیشرفت کتابخانه های عمومی خائز اهمیت توصیف کرد.
مدیرکل کتابخانه های گیلان ادامه داد: رتبه گیلان به لحاظ فضای مطالعه در رتبه های آخر کشوری قرار دارد که این موضوع در شأن مردم متمدن و پیشرو گیلان نیست.
نوری با بیان اینکه تغییر نگاه مردم و مسئولان به مقوله مهم فرهنگ سازی در همه زمینه ها از کتابخانه های عمومی آغاز می شود، افزود: دانایی ناشی از کتاب، سرمایه فرهنگی است و بدون سرمایه گذاری فرهنگی، هیچ ارتقائی در جامعه ایجاد نمی شود.
نوری پرهیز از آمارسازی را از انتظارات خود از دست اندرکاران مجموعه کتابخانه های عمومی عنوان کرد و با بیان اینکه اقدامات و فعالیت های کتابخانه ها می بایست با بهره گیری از خلاقیت شکل بگیرد، بر ضرورت تعامل با دستگاه های فرهنگی برای پیشبرد اهداف تاکید کرد.
103 باب کتابخانه نهادی، مشترک و مستقل استان گیلان، دارای یک میلیون و 106 هزار نسخه کتاب و 55 هزار و 702 نفر عضو فعال است.
خبرنگار:ضامن**انتشاردهنده: کبیری
1881/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.