به گزارش ایرنا رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی روز چهارشنبه در جریان افتتاح پروژه های هفته دولت در جمع خبرنگاران اظهارکرد: در هفته دولت 10 واحد صنعتی نیز در منطقه آزاد انزلی به بهره برداری رسیده است.
رضا مسرور با اشاره به سیاست های سازمان منطقه آزاد انزلی در جهت افزایش صادرات محصولات داخلی به عنوان مهمترین فعالیت این شرکت ها در حوزه صنایع های تک و پوشاک افزود: در سه سال گذشته 48 واحد صنعتی غیر فعال در سطح منطقه با جذب سرمایه گذار و ارائه مشاوره مجدد به چرخه تولید برگشت که با فعال سازی این تعداد از واحد های صنعتی برای بیش از یک هزار و 500 نفر اشتغالزایی صورت گرفته است.
وی با اشاره به افزایش میزان صادرات و صادرات مجدد در منطقه آزاد انزلی اعلام کرد :تا پایان سال گذشته مجموع صادرات و صادرات مجدد این منطقه 355 میلیون دلار بود که بر اساس آمار موجود، 47 درصد از صادرات و صادرات مجدد مناطق آزاد کشور در منطقه آزاد انزلی صورت گرفته است.
مسرور یادآور شد: در سال 91 میزان صادرات کالاهای تولیدی این منطقه به کشور های همسایه 440 هزار دلار بود که این رقم در سال 95 به 55 میلیون دلار افزایش یافته و هدف گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی برای سال جاری ، دستیابی به رقم 68 میلیون دلار است .
به گزارش خبرنگار ایرنا صبح چهارشنبه و با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی 10 پروژه عمران روستایی محدوده منطقه آزاد انزلی با اعتباری افزون بر 9 میلیارد و 684 میلیون ریال افتتاح شد و به بهره برداری رسید.
زیر سازی و آسفالت معابر روستایی به طول بیش از 20 کیلومتر در روستاهای طالب آباد، لیجارکی، جفرود پایین، چپرپرد پایین، بلسکه و امیر بکنده با اعتباری افزون بر 57 میلیارد و 680 میلیون ریال از جمله این پروژه ها بود.
همچنین لوله گذاری ، تعریض و زیر سازی داخل بافت روستای چوکده به مسیر اصلی ، لوله گذاری رودخانه حاشیه داخل بافت روستای جفرود بالا و لوله گذاری برای دفع آب های سطحی در روستای سرخشکی به طول بیش از هشت کیلومتر، پروژه های عمران روستایی منطقه آزاد انزلی در راستای بهسازی محیط روستایی است .
همچنین در ادامه مراسم افتتاح پروژه های هفته دولت در منطقه آزاد انزلی واحد تولیدکننده البسه و پوشاک در مساحت 360 متر مربع به صورت دو کارگاه مجزا و با حجم سرمایه گذاری 15 میلیارد ریال و اشتغالزایی 60 نفر به صورت مستقیم و واحد تولیدی کیف و چمدان کوپال با سرمایه گذاری 9 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای 25 نفر با هدف توسعه صادرات تولیدات داخلی به بهره برداری رسید.
مرکز توسعه صادرات منطقه آزاد انزلی نیز با استفاده از توانمندی 30 شرکت صادراتی از بخش های مختلف استان و کشور در راستای معرفی محصولات خود در فضای نمایشگاهی و استفاده از مشاوره ها و بازاریابی کارشناسان این مرکز به عنوان یک درگاه صادراتی برای صادرات تولیدات داخلی به کشورهای حاشیه خزر با استفاده از مزایای قانونی و معافیت های مناطق آزاد در فضایی به مساحت 500 متر مربع در چهار طبقه و با سرمایه گذاری شش میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم برای 15 نفر افتتاح و به بهره برداری رسید.
به گزارش ایرنا، منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه خزر است و کشورهای حاشیه دریای خزر، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی هستند.
خبرنگار: رضا اکبری ** انتشاردهنده: کبیری
7471/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.