نماینده رودبار با اشاره به احداث پتروشیمی در این شهرستان گفت: بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این پروژه اعلام آمادگی کرده که در صورت تحقق این امر موجب اشتغال زایی برای هزار و 200 نفر خواهد شد.

منوچهر جمالی، نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی در بازدید از خبرگزاری ایلنا در گیلان با بیان اینکه شرکت زغال سنگ رودبار با بیش از ٢٠٠٠ کارگر در گذشته به دلیل برخی مشکلات تعطیل شده است، اظهار داشت: تعدادی از این کارگران بازنشسته و تعدادی هم بازخرید شدند.

نماینده رودبار ادامه داد: برخی دولتمردان تصمیم گرفته بودند موجودی این شرکت را تخلیه کنند که با دستور استاندار محترم و هماهنگی با وزارت خانه جلوی این کار گرفته شد.

جمالی با تصریح بر اینکه استدلال دولت برای این تصمیم عدم صرفه اقتصادی این واحد بود، اظهار کرد: قرار است این شرکت بر اساس قانون و با قیمت کم به بخش خصوصی واگذار شود.

وی با بیان اینکه تعدادی از کارگران بازخرید، بازنشسته و تعدادی وارد بیمه بیکاری شدند، خاطرنشان کرد: بعضی از کارگران به استان‌های دیگر منتقل شدند و در حال حاضر هم گروهی با هزینه سر‌جمع، ماهیانه ١٠٠ میلیون تومان برای نگهبانی در این شرکت حضور دارند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعطیلی برخی از واحدهای صنعتی از جمله کارخانه سیمان لوشان و کفش و چرم گنجه بیان داشت: این تعطیلی‌ها سبب شد تعدادی از کارگران شهرستان رودبار بیکار شوند.

وی با اشاره به آمار بیکاری شهرستان رودبار تصریح کرد: در اولین روزهای نمایندگی این شهرستان با مسئولان کشور دیدارهایی داشتم تابه پیگیری این مشکل بپردازم.

جمالی با اشاره به اینکه در جلسه‌ای با وزیر صنعت خواستم شرکت زغال سنگ البرز غربی به بخش خصوصی واگذار شود اما به رغم دستور وزیر به دلیل وجود موانع تاکنون این امر محقق نشده است، افزود: بخش خصوصی برای این واگذاری اعلام آمادگی کرده و اگر این کار انجام شود بخشی از مشکلات استان برطرف خواهد شد.

نماینده رودبار با بیان اینکه تعطیلی واحدهای صنعتی مجموعه آریا به دلیل تسهیلات بانکی و مطالبات یکهزار و پنجاه میلیاردی یکی دیگر از عوامل بیکار شدن تعداد زیادی کارگر در این شهرستان است، اظهار کرد: این پرونده طی سه سال گذشته در دستگاه قضایی در جریان بوده اما در ‌‌نهایت قرار است این واحد‌ها به تملک بانک ملی در بیایند تا به ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی منطقه کمک کنند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در کمیته تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان رودبار حدود ٢٩ واحد در سامانه جامع ثبت نام کرده بودند گفت: ١٣ واحد تولیدی و صنعتی موفق به دریافت تسهیلات شدند و امسال این شرایط مهیا‌تر است که واحدهای بیشتری در سامانه نام نویسی کنند.

جمالی باتاکید بر اینکه احداث پتروشیمی در شهرستان رودبار مصوبه سفر دو رئیس جمهور دوره دهم و یازدهم بوده است خاطرنشان کرد: بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این پروژه اعلام آمادگی کرده که در صورت تحقق این امر موجب اشتغال زایی برای هزار و ۲۰۰ نفر خواهد شد.

وی با اشاره به احداث نیروگاه ۵٠٠ مگاواتی در این شهرستان و بیان اینکه سرمایه گذار بخش خصوصی از ۶سال پیش برای ورود به این پروژه اعلام آمادگی کرده است گفت: مشکلاتی از جمله تملک زمین موجب توقف ساخت نیروگاه شد.

این نماینده مجلس با اشاره به مشکلات کارخانه کاشی گیلان‌ا اظهار کرد: پیگیری‌هایی انجام دادیم و جلساتی در این خصوص برگزار شد تا در کمترین زمان ۵میلیارد تسهیلات برای این واحد در نظر گرفته شد.

جمالی افزود: استاندار گیلان، رئیس سازمان صنایع و فرماندار رودبار همه کمک کردند تا این واحد تسهیلات را از بانک مسکن دریافت کند اما متاسفانه به دلیل نداشتن تدابیر مناسب و مدیریت ضعیف موفق به استفاده از این امکان نشدند.

 

photo_2017-07-31_16-11-50

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.