به گزارش خبرنگار ایرنا، شاهرخ یوسف زاده چابک روز پنجشنبه در همایش دانشگاه در گذر توسعه (نگاهی بر روند یکساله برنامه راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان) افزود: نتایج بررسی ها موید این است که امور جاری که بیشترین وقت مدیران را به خود اختصاص می دهد، کمترین تغییر و بهبودی را به همراه دارد و برنامه های راهبردی که اغلب موارد مغفول می ماند بیشترین نتایج را در خلق ارزش ها و پیشرفت سازمان دارد.
وی اظهار داشت: برای دستیابی به نتایج درخشان ناگزیریم که یک سند راهبردی علمی و هوشمندانه با درگیرکردن همه ذینفعان داخل و خارج دانشگاه همراه با بهره گیری از منابع کارآمد، به کارگیری امکانات بالفعل و بالقوه، فرصت سازی و استفاده از فرصت های پیش رو داشته باشیم تا با تکیه بر آیینه پژوهشی و حرکت در مسیر مرزهای دانش بتوانیم چشم انداز و نقشه مناسبی ترسیم کنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان بیان داشت: چشم انداز با نشان دادن قله ای که فتح خواهد شد جهت و مسیر حرکت را برای همه مشخص می کند، اگر چشم انداز نداشته باشیم هر مسیری که پیش رو باشد ، مناسب ترین راه تلقی خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان با درک این مفاهیم، قبل از گام برداشتن و افتادن در دام عمل زدگی برای تهیه نقشه و تدوین یک سند راهبری با افق 10 ساله بر اساس افق 1404 جمهوری اسلامی ایران اقدام کرده است.
وی پیشرو در دانشگاه های نسل سوم، کارآمد در ارایه خدمات و پیشگام در شاخص های سلامت را نقشه استراتژی دانشگاه علوم پزشکی گیلان عنوان و اظهار کرد: عدالت محوری و پایبندی به اخلاق حرفه ای، ارزش آفرینی برای ذینفعان، دانش محوری، خلاقیت و نوآوری و چابکی در ارایه خدمات از ارزش ها و تامین حفظ ارتقاء سلامت جامعه با تکیه بر فرهنگ سازی و اعتلای بهداشت، درمان و آموزش و پژوهش از ماموریت های دانشگاه بر اساس این نقشه است.
یوسف زاده چابک در ادامه سخنانش کلید حل مشکلات را استفاده از روش های علمی و مدیریت برنامه ریزی شده و هدفمند عنوان و یادآور شد: کشور ما سرشار از منابع زیرزمینی و الطاف خدادادی است، اما بزرگترین ثروت ما در زیرزمین نیست بلکه در مغز جوانان ماست.
وی با اشاره به 10 میلیون فارغ التحصیل دانشگاهی در کشور و پنج میلیون دانشجوی در حال تحصیل در کشور خاطر نشان کرد: افرادی که از دانشگاه فارغ التحصیل می شوند بایستی کارآفرین باشند و از دانش خود در مسیر تولید استفاده کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان تکیه بر دانش برای تولید ثروت را مهم دانست و تصریح کرد: گسترش شرکت های دانش بنیان و بهره گیری از مغزهای جوانان راهی است که بایستی مورد توجه قرار گیرد.
نقشه راهبردی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان در اردیبهشت ماه 95 در سه وجه ظرفیت های سازمانی، فرآیندهای داخلی و ذینفعان تدوین شده است.
در این برنامه، نوسازی و توسعه فضای فیزیکی و تجهیزات، مدیریت زنجیره تامین، مدیریت منابع مالی ، ساماندهی و توانمندسازی منابع انسانی، توسعه ICT، ارتقای فرهنگ سازمانی شش هدف استراتژیک وجه ظرفیت های سازمانی است.
در این زمینه بین المللی سازی ، توسعه کارآفرینی، بهبود و پایش فرآیندها، کاهش آلودگی زیست محیطی، افزایش ایمنی بیماران، تقویت پژوهش های کاربردی و ترجمان دانش ، توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه، افزایش ایمنی بیمار و کاهش زمان انتظار خدمات نیز 9 هدف استراتژیک وجه فرآیندهای داخلی را به خود اختصاص می دهد.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده: بابایی
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.