به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی فرمانداری آستارا به ایرنا یونس رنجکش در جلسه کارگروه مناسبت های ویژه در فرمانداری این شهرستان افزود: خبرنگاران رسانه های گروهی با هدف توسعه آستارا فعالیت می کنند و کمک های قابل توجهی به روند رو به رشد این شهرستان کرده اند.
وی اضافه کرد: مسئولان دستگاه های اجرایی نباید خبرنگاران را مزاحم بپندارند، بلکه مجموعه فعال رسانه ای در آستارا ظرفیتی برای توسعه این شهرستان است.
وی با گرامیداشت 17 مرداد روز خبرنگار ادامه داد: آن تعداد از دستگاه‌های اجرایی که قصد تجلیل از خبرنگاران را دارند از اجرای برنامه های پراکنده پرهیز کنند تا این آئین ها را به صورت متمرکز در یک برنامه بزرگ و ارزشمند برگزار کنیم.
وی پیگیری و اجرای مصوبات این کارگروه را فرصتی برای برنامه ریزی جامع جهت اعتلای فرهنگ این شهرستان عنوان و اظهار کرد: در آستانه پنجم مرداد ماه، سالروز اقامه نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی قرار داریم و از آن زمان تاکنون شاهد بهره‌مندی‌های خوبی از ظرفیت این آئین عبادی سیاسی بوده ایم.
فرماندار آستارا با اشاره به هفته گرامیداشت دولت در شهریور ماه اظهار کرد: طرح های قابل ‌افتتاح در هفته دولت باید شناسایی شود که برخی از طرح های مهم با حضور مدیران استانی و کشوری در شهرستان آستارا افتتاح خواهد شد.
بر اساس گزارش دیگری از روابط عمومی فرمانداری آستارا به ایرنا، یونس رنجکش در نشست با معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیان داشت: مجموعه بهداشت و درمان آستارا روزانه به افراد مختلف خدمات می دهد که بخش مهمی از آنها، گردشگران هستند اما امکانات موجود، حتی جوابگوی نیاز جمعیت ساکن آستارا نیست.
وی با تقدیر از حضور نماینده ویژه دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای بررسی وضعیت بهداشت و درمان آستارا اظهار کرد: امیدواریم هرچه سریعتر شاهد تامین نیروی انسانی متخصص و ارتقاء سطح خدمات بهداشتی و درمانی آستارا باشیم.
فرماندار آستارا گفت: با توجه به پیگیری های انجام شده، خدمات مطلوبی را در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان شاهد خواهیم بود که مطالبه عموم مردم است.
ولی داداشی نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست با اشاره به وعده‌های وزیر بهداشت و درمان در تکمیل کادر درمانی و خدماتی و راه اندازی تجهیزات پزشکی به ویژه سی‌ تی ‌اسکن بیمارستان جدید این شهرستان اظهار کرد: وزیر بهداشت دستورات لازم را در این زمینه صادر کرده که منتظر تحقق آنها هستیم.
وی با تقدیر از پیگیری های فرمانداری آستارا در حوزه بهداشت و درمان، خواستار مساعدت ویژه دانشگاه علوم پزشکی گیلان جهت تامین تجهیزات و امکانات بهداشتی و درمانی این شهرستان شد.
دکتر محمدرضا نقی پور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست گفت: رسیدگی به امور بهداشتی شهر و روستا با توجه به حجم کار بالا بسیار دشوار است و نیروهای انسانی بهداشت و درمان شهرستان آستارا، مطالبات مردم را در حد توان پاسخ می دهند.
وی با اشاره به تعطیلی درمانگاه شبانه روزی لوندویل آستارا گفت: پس از انعقاد قرارداد با 2 پزشک خانواده، فعالیت مرکز شبانه روزی لوندویل آغاز خواهد شد.
شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا با شش مرکز بهداشتی، یک بیمارستان 132 تختخوابی، یک مرکز درمانی در لوندویل، 23 خانه بهداشت و حدود 500 نیروی انسانی خدمات رسانی می کند.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع است.
دریافت خبر: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
2007/7105 / 7124
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.