ایوب غلامی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در راستای اجرای طرح تحول سلامت و سیاست کلی دانشگاه علوم پزشکی کردستان مبنی بر توسعه سلامت در شهرستان سروآباد در طول سه ماه نخست امسال شاهد ارتقاء فرایندهای سلامت در این شهرستان بودیم.
وی ادامه داد: تحویل سه دستگاه آمبولانس پیشرفته مجهز به امکانات روز پزشکی، تحویل دستگاه های فتوتراپی و abg ، راه اندازی اتاق عمل و راه اندازی درمانگاه دندانپزشکی در 2 شیفت صبح و عصر با تعرفه دولتی از مهمترین تجهیزات و امکانات پزشکی اختصاص یافته به بیمارستان شهید چمران سروآباد است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سروآباد اضافه کرد: همچنین با برنامه ریزی های انجام شده توسط دانشگاه علوم پزشکی کردستان تا پایان سال تلاش خواهیم کرد جراح و متخصص زنان مقیم در شهرستان سروآباد داشته باشیم.
وی افزود: تجهیز بیمارستان تازه تاسیس شهید چمران شهرستان سروآباد می تواند نوید بخش توسعه سلامت در حد بسیار اعلایی برای مردم مرزدار و غیور این شهرستان باشد.
او با تقدیر و تشکر از نماینده مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: اختصاص دستگاه های فتوتراپی و abg و یکی از آمبولانس های پیشرفته پزشکی که برای مرکز شهر هورامان در نظر گرفته شده، با پیگیری های منصور مرادی نماینده مریوان و سروآباد از شخص وزیر بهداشت و درمان بوده است.
غلامی وضعیت بهداشت و درمان در شهرستان سروآباد را بسیار مثبت ارزیابی کرد و افزود: در حال حاضر 10 مرکز جامع سلامت، 42 خانه بهداشت روستایی و سه پایگاه سلامت در سطح شهرستان در حال خدمت رسانی به مردم هستند.
وی ادامه داد: خوشبختانه ارائه خدمات بهداشتی درمانی در شهرستان سروآباد رضایت نسبی مردم را در پی داشته است که با برنامه ریزی منظم و مدون شاهد توسعه سلامت در این شهرستان خواهیم بود.
به گزارش ایرنا، شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی افزون بر 52 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
7354/6108
**خبرنگار: فرزاد آداک**انتشار دهنده: امید بهمنی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.