به گزارش خبرنگار ایرنا یونس رنجکش روز چهارشنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی آستارا در فرمانداری این شهرستان افزود: جمعیت ثابت این شهرستان بیش از 91 هزار نفر است و در برخی ایام تعطیل با ورود گردشگران، افزایش می یابد که این امر، هزینه های زیادی برای شهرستان دارد.
وی اضافه کرد: تاکنون در آمار ارسالی مدیران اجرایی آستارا به دستگاه های استانی، شاخص محرومیت در نظر گرفته نشده و مدیران دستگاه ها باید در حداقل زمان ممکن، به اصلاح شاخص های محرومیت اقدام کنند تا سازمان برنامه و بودجه گیلان در اختصاص اعتبار استانی امسال به آستارا تجدید نظر کند.
وی بیان کرد: کیفیت آب شرب روستاهای آستارا مطلوب نیست و تاسیسات آبرسانی باید با اختصاص اعتبار لازم بازسازی شود.
رنجکش با اشاره به اینکه ساختمان برخی ادارات و دستگاه‌های دولتی نیازمند بهسازی است، اظهار کرد: برای تامین اعتبار بهسازی تلاش می کنیم و باید در همان امر هزینه شود.
رنجکش با بیان اینکه مدیران دستگاه های دولتی در سال گذشته در جذب اعتبار ضعیف عمل کرده بودند، خاطرنشان کرد: امسال مدیران با اولویت طرح های عمرانی نیمه تمام، به جذب اعتبار همت کنند.
شهرزاد مشهدی کارشناس سازمان برنامه و بودجه استان گیلان نیز در این جلسه گفت: در سال گذشته اعتبار آستارا از محل تملک دارایی های سرمایه ای حدود 50 میلیارد ریال بود که پیش بینی می شود امسال نیز برابر با اعتبار سال گذشته، اختصاص یابد.
وی افزود: مطابق تصمیمات سازمان برنامه و بودجه، اختصاص اعتبار برای طرح های جدید عمرانی در شهرستان ها ممنوع است و برای طرح های نیمه تمام اختصاص خواهد یافت.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.