صالح دریانورد عصرشنبه درحاشیه دومین شورای برنامه ریزی هرمزگان درمصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برخلاف روند معمول این اعتبارات امسال براساس الزام و شاخص هایی همچون نفت خیز بودن و وجود مناطق محروم بین شهرستانهای این استان تقسیم می شود.
وی ، با تاکید بر در نظر گرفتن الزام اعلام شده افزود: دستورالعمل های پیوست بایستی از سوی کمیته های برنامه ریزی شهرستانهای این استان مبنای توزیع بودجه بین دستگاههای اجرایی قرار بگیرد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه هرمزگان یادآورشد: بیشترین اعتبارات با 19درصد به بخش حمل و نقل با محوریت بهسازی و آسفالت راههای روستایی با 19درصد و تامین آب آشامیدنی شهری و روستایی با 11درصد اختصاص یافته است.
دریانورد خاطرنشان ساخت: 582میلیارد تومان پروژه نیمه تمام نیز بعنوان تعهدات باقی مانده از سالهای قبل دراین استان وجود دارد که بخشی از اعتبارات عمرانی به آنها اختصاص می یابد.
وی ، از آماده سازی تعدادی ازمدارس شهری و روستایی با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته برای سال تحصیلی پیش رو از دیگر تعهدات دارای اولویت نام برد.
در اطلاعات منتشره سازمان برنامه و بودجه هرمزگان مجموع اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای کل کشوردر سال جاری 711هزارو 361میلیارد تومان اعلام شده که 24درصد بیشتر از سال گذشته است.
دراین اطلاعات سهم استانها(اعتبارات استانی) ازمحل این اعتبارات درسال جاری هشت هزار میلیارد تومان اعلام شده که درمقایسه با پارسال بیش از 14درصد افزایش نشان می دهد.
این درحالی است که سهم هرمزگان از اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای اختصاص یافته به استانهای کشور 534 میلیارد تومان است که 118درصد بیشتر از سال گذشته است.
همچنین سهم استان از سه و نیم درصدمجموع این اعتبارات در سال گذشته به شش و هفت دهم درصد کل کشوردر سال جاری افزایش یافته است.
دردومین نشست شورای اداری هرمزگان محمد عاشوری عضو هیات رئیسه مجلس ونماینده مردم بندرعباس وهمچنین استاندار این استان نیز طی سخنانی با تاکید بر برگزاری هرچه باشکوه تر دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خواستار همکاری همه جانبه دستگاههای اجرایی شدند.
6149/6048
خبرنگار : رضا گیلانی ** انتشار دهنده : خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.