سرکنسول روسیه در رشت با اشاره به اینکه روابط سیاسی ایران و روسیه به سطح عالی رسیده است گفت: دو رئیس جمهور ایران و روسیه دارای روابط بسیار خوبی هستند.

به‌گزارش‌خبرنگار ایلنا از رشت، بیست وچهارمین نشست ماهیانه توسعه با حضور کنستانتین آلکسیف سرکنسول فدراسیون روسیه در رشت در خصوص روابط متقابل و اصول همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در سالن اجتماعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان برگزار شد.

آلکسیف سرکنسول فدراسیون روسیه در این نشست اذعان داشت: روابط سیاسی ایران و روسیه به سطح عالی رسیده است و هر دو کشور همدیگر را به عنوان یک دوست می شناسند.

وی با تاکید بر اینکه روسای‌جمهور دو کشور دارای روابط بسیار خوبی هستند، بیان‌داشت: مذاکرات بین دو رئیس جمهور کشور ایران و روسیه تاکنون بسیار ثمر بخش بوده و اثرات مثبت زیادی داشته است.

آلکسیف اظهار داشت:حجم عمومی تجارت ایران و روسیه به ٢ میلیون دلار رسیده و متاسفانه این مقدار بسیار اندک است.

وی افزود: ایران دارای ٨٠ درصد بازار فرش دستی، زعفران ،تولیدات کشاورزی و ماهیگیری است و لازم به ذکر است که این فقط قسمت کوچکی از پتانسیل و ظرفیت های این کشور است.

سرکنسول فدراسیون روسیه بیان داشت: تجارت بین ایران و روسیه سنتی و معمولی است و نیاز است برای این حجم و کیفیت روابط ما به شکل جدیدتری پیگیری شود.

این مقام روسی اذعان داشت: سرمایه گذاری و ایجاد تاسیسات مشترک با جذب امکانات بخش خصوصی نظیر منطقه آزاد از جمله مواردی است که نیاز به توجه بیشتری دارد.

وی افزود: گیلان دارای پتانسیل کافی برای کشاورزی است و همچنین تکامل سیستم حمل و نقل و کشتیرانی و بررسی ساخت بنادر و تولیدات صنعتی از مواد دیگری است که در گیلان می‌توان از آنها استفاده کرد.

سرکنسول روسیه با اشاره به بازدید شهروندان ایرانی از کشور روسیه بیان داشت: سال گذشته ١٦ هزار ویزا برای شهروندان ایرانی صادر شد و همچنین میزان گردگشران روسیه به ایران هم افزایش چشمگیری داشته است.

وی با تاکید بر تقویت روابط ایران و روسیه تصریح کرد:استان گیلان استان پیشتازی در زمینه های مختلف نظیر میوه ،پرورش ماهی و میگو است و امیدواریم تکامل اقتصادی بین این دو کشور افزایش یابد .

کنستانتین آلکسیف در پایان اظهار داشت:متاسفانه فقدان بانک مشترک بین دو کشور ایران و روسیه از مشکلات تجارت این دو کشور محسوب می شود و تاثیرات منفی به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.