حسین امید مقدم روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: باغداری و دامداری 2 فعالیت اصلی بخش کشاورزی هستند که حدود نیمی از ارزش افزوده بخش کشاورزی را به خود اختصاص می دهند.
وی یادآورشد: مطابق نتایج سرشماری1393، حدود 49 هزار و 359 بهره بردار دارای فعالیت باغداری، 25 هزار و 246 بهره بردار پرورش دهنده دام سبک و 19 هزار و 246 پرورش دهنده دام سنگین در این استان وجود دارد.
امیدمقدم اظهار کرد: محصولات باغی و دامی از مهمترین منابع تامین غذای انسان ها هستند و علاوه بر نقش بسیار مهمی که در امنیت غذایی جامعه ایفا می کنند فراهم آورنده ماده اولیه بسیاری از صنایع از قبیل صنایع غذایی، لبنی و پوشاک محسوب می شوند.
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: این فعالیت ها منبع درآمد بسیاری از خانوارها به ویژه در نقاط روستایی هستند و علاوه بر اشتغال، امرار معاش بسیاری از افراد شاغل در بخش خدمات و حمل و نقل محصولات کشاورزی به این 2 فعالیت وابسته است.
وی خاطرنشان کرد: این 2 طرح به صورت همزمان و با یک سازمان اجرایی از تاریخ 24 تیر آغاز و تا 22 مرداد به مدت 24 روز کاری در سطح کشور اجرا می شود.
امیدمقدم ادامه داد: در این طرح اطلاعات مهمی از فعالیت هایی نظیر تعداد بهره برداران این فعالیت ها، مساحت باغ و قلمستان، میزان تولید محصولات باغی، تعداد انواع دام و میزان تولید شیر و گوشت از طریق مصاحبه با تعدادی از خانوارها، بهره برداران غیر ساکن و شرکت های رسمی یا موسسه های عمومی دارای این فعالیت ها که با روش های آماری انتخاب شده اند جمع آوری می شود.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.