شهرام طهماسبی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به انتشار خبری مبنی بر افزایش نرخ بیکاری در این استان، افزود: آنچه در تحلیل نرخ بیکاری می تواند مورد استناد باشد، گزارش های سالیانه است.
وی یادآورشد: 2.7 درصد نرخ بیکاری خرداد زنجان نسبت به خرداد سال 95 افزایش یافته است اما گزارش های نهایی نرخ بیکاری بر اساس پارامترهای خاصی تحلیل و ارزیابی می شود.
طهماسبی اظهار کرد: گزارش های ماهانه و سالانه اگرچه می تواند نشان دهنده نوسانات باشد اما پایه ای برای تحلیل وضعیت بیکاری نیست.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: اطلاعات مورد نیاز برای تحلیل وضعیت بیکاری ابتدا به شکل فصلی در زنجان و سپس به شیوه سالانه در مرکز پردازش می شود و نتیجه آن قابل استناد و تحلیل است.
وی خاطرنشان کرد: اطلاعات اقتصادی سال 95 خبر از افزایش نرخ مشارکت اقتصادی در این استان می دهد که نشان دهنده گسترش فعالیت اقشار مختلف جامعه است.
طهماسبی نرخ مشارکت اقتصادی زنان زنجانی را بالاتر از متوسط کشوری خواند و نرخ مشارکت اقتصادی زنان این استان را 15.6 درصد و کشور را 14.9 درصد اعلام کرد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان با بیان اینکه نرخ بیکاری این استان در سال 95 به 9.7 درصد و کشور به 12.4درصد می رسید، گفت: نرخ بیکاری زنان زنجانی در همین سال 11.3 درصد و در کشور 20.7 درصد بود.
وی با بیان اینکه عوامل موثر بر نرخ اشتغال این استان به ساختار آن مربوط است، ادامه داد: اطلاعات سال 95 نشان دهنده اشتغال 32 درصدی شاغلان کشور در بخش صنعت و معدن، 18 درصد در بخش کشاورزی و نزدیک 50 درصد در بخش خدمات است.
طهماسبی اضافه کرد: این آمار در زنجان حضور 31 درصدی شاغلان استان در بخش صنعت و معدن، 34 درصدی در بخش کشاورزی و 35 درصدی در بخش خدمات است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان بر لزوم تغییر رویکرد اشتغالزایی و توجه به بخش خدمات تاکید کرد و گفت: اشتغال در بخش خدمات با کمترین هزینه و سریعترین بازدهی میسر می شود.
وی خواستار فضاهای جاذب نیرو در بخش خدمات شد و ابراز کرد: حوزه صنعت گردشگری و فناوری اطلاعات و ارتباطات با انبوهی از مشاغلی روبروست که هنوز شناسایی نشده اند و می توانند فرصت های شغلی و درآمدزایی خوبی برای زنجانیان باشند.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.