« محمد علی طاهری بجد» روز سه شنبه در جلسه هم اندیشی منتخبان پنجمین دوره شورای اسلامی شهر بیرجند افزود: ورود شوراهای اسلامی در مسایل سیاسی از جمله مشکلاتی است که در جامعه نمود پیدا کرده است.
وی ادامه داد: در اصل 100 قانون اساسی و نیز ماده یک قانون تشکیلات وظایف شوراها ، وظایفی برای فلسفه وجودی شوراها از جمله پیشبرد سریع برنامه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، عمرانی، بهداشتی و رفاهی تعریف کرد و در امور سیاسی مجوزی به شورا داده نشد.
وی بیان کرد: انتظار می رود، اعضای شورا مسایل سیاسی را کنار گذارند و به آنچه قانونگذار خواسته است، عمل کنند.
به گزارش ایرنا، طاهری بجد اظهار کرد: دیگر مشکل که در بیشتر شوراها مغفول مانده نظارت است، که با نظارت حاکمیتی تعارض ندارد و مردمی است.

** تعامل با فرمانداری شرط موفقیت شوراهاست
وی شرط موفقیت شورای شهر را تعامل با فرمانداری دانست و یادآور شد: اگر تقابل ایجاد شود جز اینکه انرژی شورا و فرمانداری هدر خواهد رفت، ثمری نخواهد داشت.
وی هم پیمانی برخی اعضای شوراها با یکدیگر را از دیگر آسیب ها عنوان کرد و افزود: اما در عمل، این کار روشی بسیار اشتباه است چراکه عضو شورا نماینده گروه خاصی نیست.
وی ادامه داد: اعضای شورا بعد از انتخاب، نماینده همه مردم شهر هستند اگر بخواهند گروهی فکر کنند ممکن است تصمیمی گرفته شود که بر خلاف ندای وجدان شخص باشد.

** کمبود منابع مالی مشکل عمده شهر بیرجند
دیگر عضو شورای شهر بیرجند افزود: کمبود منابع مالی از جمله مشکلات عمده شهر است، وجود صنوف مزاحم، واقع شدن گورستان در مرکز شهر، ترافیک و حمل و نقل شهری، واقع شدن بافت فرسوده در مرکز شهر و ... دیگر چالشی است که خودنمایی می کند.
مهدی میری با بیان این که شهرداری نباید هر ماه نگران پرداخت دستمزد نیروهای خود باشد، گفت: اگر منابع مالی به درستی و به اندازه کافی اختصاص یابد شهردار نیز به فکر برنامه ریزی برای توسعه شهری است.
وی گفت: انتظار نداریم سهمیه بیرجند به عنوان پیشانی خراسان جنوبی از سایر شهرها بیشتر شود اما باید سهم آن حداقل با توجه به ترکیب جمعیتی موجود اختصاص یابد.
وی با اشاره به مطالبات شهرداری بیرجند از دستگاه های دولتی، بیان کرد: با پرداخت مطالبات توسط دستگاه ها بسیاری مشکلات قابل رفع است چراکه بدون بودجه نمی توان برنامه ریزی کرد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/irnabirjand
7557*2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.