به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزادانزلی ، در دومین روز رقابتهای مسابقات بین المللی شطرنج جام ستارگان، دور نخست مسابقات به روش شونینگن آغاز شدو شطرنج بازان تیم شطرنج منتخب ایران و تیم منتخب جهان به دیدار یکدیگر رفتند که این مسابقه با پیروزی 4.5 بر 2.5تیم منتخب جهان به پایان رسید.
لوک وان ولی استاد بزرگ صاحب نام هلندی بر استاد بزرگ پویا ایدنی غلبه کرد و نایب قهرمان اسبق جهان و اسطوره شطرنج استاد بزرگ آلکسی شیروف استاد بزرگ احسان قائم مقامی را شکست داد.
در ادامه استاد بزرگ سرشناس کوبایی لازارو باتیستا بروزون در مقابل استاد بین المللی محمد امین طباطبایی با نتیجه مساوی متوقف شد و استاد بزرگ امیررضا پوررمضانعلی موفق شد یک مساوی ارزشمند در مقابل استاد بزرگ مطرح آذربایجانی التاج سفرلی کسب کند.
استاد بزرگ هلندی ایوان سوکولوف بر استاد بین المللی علیرضا فیروزجا غلبه کرد و بازی استاد بزرگ چینی ون یانگ در مقابل استاد بین المللی مسعود مصدق پور با نتیجه تساوی خاتمه یافت.
در بخش مسابقات شطرنج ستارگان نوجوان کشور نیز در رده سنی 10 سال امیر علی حسین زاده ، امیرسام سجده و شروین رفیق به ترتیب در صدر جدول رده بندی قرار گرفتند و در بخش 14 سال سید آروین کاسی پور ، پارسا جعفری و سبحان زحمتی در دور دوم رقابت های نوجوانان به ترتیب در جایگاه اول تا سوم قرار گرفتند و در این بخش120 شطرنج باز نوجوان تا 27 تیر با هم رقابت میکنند.
در دیدارهای روز نخست نیز تیم منتخب جهان در رقابتهای بخش برق آسا بر منتخب ایران پیروز شد.
در رقابتهای روز اول در تیم ستارگان جهان الکسی شیروف, التاج سفرلی و لویک وان ولی و در تیم ستارگان ایران نیز پرهام مقصودلو، علیرضا فیروزجا و امیررضا پوررمضانعلی موفق به کسب بیشترین امتیاز شدند.
میانگین جایگاه بین المللی تیم منتخب جهان در این دوره 2760 است که این عدد در اولین سال برگزاری این مسابقات در سال گذشته دو هزار و 550 بود.
در نخستین روز از مسابقات شرکت کنندگان هفت دور به روش برق آسا با هم رقابت کردند و از روز چهارشنبه نیز به روش استاندارد به صورت تیمی با یکدیگر به رقابت می پردازند.
بنا بر این گزارش در بازی برق آسا که هر بازیکن سه دقیقه زمان داشت تیم ستارگان جهان موفق شد در نتیجه تیمی را 4.5 بر 2.5و در بخش انفرادی نیز27 بر22 تیم منتخب ایران شکست دهد.
در این دور از مسابقات ورزشکاران برتر شطرنج جهان از کشورهای کوبا، هلند، گرجستان، جمهوری آذربایجان، چین و لتونی در مقابل احسان قائم مقامی، پرهام مقصودلو، مسعود مصدق پور، علیرضا فیروز جا، امیررضا پور رمضان علی و سید خلیل موسوی، پویا ایدنی، سید امین طباطبایی اعضای تیم منتخب شطرنج کشورمان به رقابت می پردازند.
دور دوم این مسابقات به روش استاندارد عصر روز پنجشنبه در مرکز همایش ها و نمایشگاه های بین المللی منطقه آزاد انزلی برگزار می‌شود و این مسابقات تا 27 تیرماه ادامه دارد.
علاقمندان می توانند از طریق وب سایت فدراسیون شطرنج کشور{http://ircf.ir/News/detail/3604} مسابقات را به صورت زنده مشاهده نموده و با تفسیر کارشناسان بازیها را تعقیب، و همچنین امکان مشاهده پخش زنده از طریق تلفن های همراه نیز فرآهم شده است.
منطقه ازاد انزلی تنها منطقه ازاد شمال کشور در حاشیه دریای خزر در گیلان واقع است .
دریافت خبر : بابایی
6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.