رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن از آغاز ثبت نام طرح غنی سازی اوقات فراغت در این اداره و مراکز تحت نظارت خبر داد.

به گزارش ایلنا از فومن، یوسف نیک انجام با اعلام این خبر گفت: در راستای غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان فومن، ثبت نام کلاس‌های طرح اوقات فراغت در مجتمع فرهنگی و هنری سید الشهدا(ع) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان از  نیمه دوم خردادماه آغاز شد.

وی با اشاره به اهمیت گذراندن مطلوب اوقات فراغت، اظهار کرد: اوقات فراغت یکی از موقعیت های بسیار مناسب است که فرد می تواند با استفاده از آن به شناسایی و تقویت استعدادهای خود بپردازد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن تصریح کرد: یکی از مهمترین وظایف این سازمان در حوزه اوقات فراغت ،شناسایی مخاطبین و ساختار شخصیتی افراد دانست.

نیک انجام برنامه ریزی برای اوقات فراغت، نه فقط در ایام تابستان، بلکه در طول سال را الزامی ذکر کرد و انجام فعالیت های سالم در اوقات فراغت کودکان و نوجوانان و جوانان و خانواده‌ها ،تقویت روحیه شادی و نشاط و امید به آینده در جامعه بالاخص جوانان، افزایش سهم هزینه برنامه‌های فراغتی در سبد اقتصادی خانواده و اطلاع رسانی در جهت بهره مندی مردم از امکانات برنامه های فراغتی از مهم  اهداف این طرح عنوان کرد.

وی در ادامه اظهار داشت : کلاس‌های مختلف به منظور محتوی بخشیدن به اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، زمینه سازی جهت بروز و رشد استعداد ها، تقویت روحیه اجتماعی از طریق کار جمعی و همکاری در زمینه های مختلف فرهنگی و هنری و پرورش نیروهای توانمند و بالقوه برگزار می‌شود.

این مسوول در خصوص طرح اوقات فراغت امسال گفت: با بهره برداری از توانایی هنرمندان، همکاری کانون های مساجد و آموزشگاه های آزاد هنری ، برنامه های اوقات فراغت در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن و ٤ آموزشگاه آزاد هنری با ثبت نام از علاقمندان شروع و در حال حاضر ادامه دارد.

وی؛ کلاس های آموزش قرآن و احکام، گیتار، دف، ، سه تار ، پیانو ، خوشنویسی نستعلیق و تحریری، طراحی و نقاشی، شعر و ادب و نقد و بررسی آن، بازیگری و کارگردانی را از عمده برنامه های این طرح در فومن عنوان و تصریح کرد: کلاس های مذکور در مجتمع فرهنگی هنری سیدالشهدا (ع) و چهار آموزشگاه آزاد نمایشی و تجسمی فیامین و مشکات ، اموزشگاه موسیقی کرنا ، آکادمی حسن زاده که زیر نظر اساتید مجرب تدریس و برگزار می شود.

نیک انجام با بیان اینکه علاقه مندان جهت ثبت‌نام در طرح های اوقات فراغت، می‌توانند تا آخر خرداد ماه به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا آموزشگاه‌های آزاد هنری این شهرستان مراجعه کنند.

وی اذعان داشت: کلاس های طرح اوقات فراغت شهرستان از ١٠ تیرماه سال جاری آغاز خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن در پایان خاطرنشان کرد: با پیگیری صورت گرفته، در ٣١ کانون فرهنگی و هنری مساجدشهرستان نیز کلاس‌های فرهنگی و هنری در زمینه های مختلف در طول تابستان امسال برگزار می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.