به گزارش ایرنا ، مسئولان بخشهای فرهنگی تالش می گویند برای غنای اوقات فراغت تابستان دانش اموزان شهرستان در حوزه های مختلف با استفاده از همه ظرفیت ها برنامه ریزی کرده اند .
مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تالش روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: تابستان امسال فعالیت های قرآنی، فرهنگی و ادبی در این مرکز رایگان است و کلاس های نقاشی، خوشنویسی، ربایتک و ترفندهای ریاضی، چرتکه، موسیقی، شطرنج و سفالگری به مدت دو ماه و نیم برای پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان دایر می شود.
شهلا ابراهیمی تعداد کتاب های کانون پرورش فکری را 18 هزار جلد با چهار هزار عنوان برای گروه کودک و نوجوان برشمرد و ادامه داد: تعداد اعضای این مرکز 2 هزار و 801 نفر است که یکهزار و 800 نفر آنها دختر و بقیه پسر هستند و این مرکز در طول سال ازکودکان و نوجوانان 6 تا 18 سال پذیرش می کند.
وی با اشاره به برگزاری آموزش نقاشی خلاق در این مرکز برای کودکان 4تا 6 سال به مدت 2 روز در هفته گفت: در کنار فعالیت های مختلف کانون پرورش فکری، کتابخانه پستی ویژه گروه کودک و نوجوان روستایی تالش با 12 هزار جلد کتاب دایر است و برای یکهزار و 500 عضو در 28 روستای بخش مرکزی تالش به صورت رایگان بسته های کتاب ارسال و دریافت می کند.
وی با اشاره به راهیابی بیشتر اعضای کانون به مرحله کشوری مسابقات رضوی گفت: 16 نفر از شهرستان تالش در رشته های کاردستی، داستان نویسی، کتاب سازی و شعرسرایی انتخاب و به مرحله کشوری راه یافته اند و فعالیت آنها در فصل تابستان با حضور سایر اعضای کانون ادامه خواهد داشت.
ایراهیمی اظهار کرد: نام نویسی پیش دبستانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تالش برای سال تحصیلی 96- 97 آغاز شده و در تابستان با ویژه برنامه های پرورش خلاق، موسیقی، سفالگری، نقاشی و کارگاه قصه گویی منتظر دانش آموزان است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تالش نیز با اشاره به اهمیت توجه به رشد فرهنگی جوانان گفت: برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان در تابستان برنامه های قرآنی، علمی، ورزشی، فرهنگی، هنری، مهارتی و اردویی را اجرا می کنیم.
بهرام خوشحال ، با تاکید بر لزوم توجه درست به نحوه سپری کردن اوقات فراغت دانش آموزان، افزود: فصل تابستان فرصت مناسب اجرای برنامه ها و طرح ها جهت پرورش نسل آینده است و می‌تواند مانع آسیب های اجتماعی و فرهنگی شود.
وی اظهار کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تالش در تابستان با بهره گیری از 20 استاد ممتاز و توانمند رشته های فرهنگی و هنری در هفت پایگاه و 74 کانون فرهنگی و قرآنی، کلاس های آموزش قرآن و احکام، خوشنویسی، طراحی و نقاشی، حجم سازی و سفال، عکاسی، تصویربرداری، بازیگری تئاتر و سینما، موسیقی، شعر، داستان نویسی و معرق کاری را برگزار می کند.
خوشحال ، بیان کرد: ائمه جماعات و هیات امنای مساجد تالش نیز جهت برگزاری کلاس های فرهنگی، هنری و قرآنی با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان همکاری می کنند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تالش ، آغاز ثبت نام کلاس های طرح اوقات فراغت را از چهارم و زمان تشکیل آنها را از دهم تیر ماه اعلام کرد.
خوشحال ادامه داد: برگزاری نمایشگاه های کتاب و محصولات فرهنگی، خوشنویسی، طراحی و نقاشی، معرق، صنایع دستی، اجرای جنگ های شادی در طرح های سالم سازی ساحل دریا و گردشگاه ها، اردوهای فرهنگی و هنری، بهره گیری از هنرمندان فرهیخته و پیشکسوت در آموزش، برگزاری گفتمان های دینی با همکاری سپاه ناحیه تالش، شهرداران و بخشداران از دیگر برنامه های این اداره در تابستان است.
مدیر آموزش و پرورش تالش نیز از تشکیل کلاس های فرهنگی، هنری، ورزشی، علمی و پژوهشی در این شهرستان در تابستان خبرداد و گفت: برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان چهار کانون فرهنگی تربیتی هدایت، پژوهش سرای دانش آموزان، دارالقران المهدی و سالن ورزشی تختی فعال شده است.
سید مرتضی مختاری افزود: کانون فرهنگی و تربیتی هدایت از 16 خرداد ماه با تشکیل کلاس های طراحی، نقاشی، خوشنویسی، گلیم بافی، خیاطی، کارگردانی، رایانه ، سیم کشی ساختمان، زبان انگلیسی و شطرنج در غنای اوقات فراغت نوجوانان و جوانان تلاش می کند.
وی ادامه داد: پژوهش سرای دانش آموزی دکتر حسابی تالش نیز با برپایی کلاس های رباتیک، نجوم، رایانه ، آزمایشگاه فیزیک، ریاضی و کار با میکروسکوب و تلسکوپ در مقطع ابتدایی و متوسطه اول فعالیت می کند.
وی اظهار کرد: دارالقران المهدی اداره آموزش و پرورش تالش نیز در رشته های قرآنی، روانخوانی و روخوانی، تجوید و مفاهیم، حفظ و صوت و تواشیح از نونهالان پذیرش و برای آنها کلاس های آموزشی برگزار می کند.
مدیر آموزش و پرورش تالش گفت: سالن ورزشی تختی در روزهای زوج برای پسران تمام مقاطع تحصیلی در رشته های فوتسال، فوتبال، بسکتبال، والیبال و ژیمناستیک و در روزهای فرد برای دختران تمام مقاطع تحصیلی در رشته های والیبال، بسکتبال، هندبال و ژیمناستیک کلاس دایر کرده است و گواهینامه پایان دوره ارائه خواهد کرد.
اکبر حیدری یکی از اولیای دانش آموزان دوره اول متوسطه تالش نیز گفت: پر کردن اوقات فراغت فرزندم در فصل تابستان دغدغه اصلی من است و از تلاش های مسئولان در این راستا قدردانی می کنم.
میثم نورانی دانش آموز دوره اول متوسطه یکی از مدارس تالش نیز بیان کرد: برنامه های آموزش و پرورش در فصل تابستان جذابیت خاصی دارد و سعی می کنم از فرصت پیش آمده برای بهره مندی از کلاس های مختلف استفاده و از هدر دادن وقت خود خودداری کنیم.
شهرستان تالش با 200 هزار نفر جمعیت و مناطق گردشگری متعدد در غرب استان گیلان قرار دارد .
گزارش : سید جلال سید محمدی **انتشار دهنده : بابایی
7106 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.