رشید قربانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این تعداد، 150 پایگاه به آموزش و پرورش اختصاص داشته و 140 پایگاه نیز به صورت مشارکتی با سایر دستگاه های مرتبط است.
وی افزود: درهمین راستا کانونهای فرهنگی و تربیتی، ورزشی، مدارس، آموزشگاه های ازاد، اردوگاه ها، دارالقرآن، مراکز فنی و حرفه ای، کانونهای هلال احمر و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای ثبت نام و فعالیت های تابستانی پیش بینی شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان به زمان ثبت نام دانش آموزان و فعالیت پایگاه های تابستانی نیز اشاره کرد و گفت: دانش آموزان دختر و پسر تمامی مقاطع تحصیلی از اول تا 15 تیر جاری می توانند به نزدیک ترین پایگاه فعالیت تابستانی مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
به گفته وی فعالیت پایگاه های تابستانی نیز از 15 تیرماه آغاز و 45 روز ادامه دارد و فعالیت های تابستانی کانونهای فرهنگی و ورزشی نیز تا پایان شهریور خواهد داشت.
قربانی اظهار کرد: با عنایت به نامگذاری سال جاری به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، شعار برنامه های غنی سازی اوقات فراغت در تابستان 96 'تابستانی با نشاط با کسب یک مهارت' تعیین و در دوره فعالیت، یک مهارت به دانش آموزان آموزش داده خواهد شد.
وی با اشاره به موضوعات کلاس های پیش بینی شده افزود: فعالیت های قرآنی و معرفتی، ورزشی، علمی و فناوری، اردویی و گردشگری، مجامع بحث و گفتگو، طرح هجرت، کلاس های تقویتی و آموزشی و فرهنگی و هنری مجموعه موضوعات و برنامه هایی است که برای فعالیت دانش آموزان بر اساس علاقه و انتخاب آنها پیش بینی شده است.
مدیر کل آموزش و پرورش کردستان به فعالیت های تابستانی سال گذشته نیز اشاره کرد و با بیان اینکه در تابستان 95 بیش از 82 هزار دانش آموز در فعالیت های تابستانی مشارکت داشتند،گفت: پیش بینی می شود در سال جاری نیز حدود 90 هزار دانش آموز ثبت نام کنند.
275 هزار دانش آموز کردستانی در سه هزار و 700 مدرسه و 14 هزار کلاس درس مشغول به تحصیل هستند.
7348/ 3020
**خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.