شهرام حسین نژادی روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه آستارا به سبب موقعیت مرزی به عنوان آزمونه (پایلوت) در استان گیلان انتخاب شده ، افزود: سندرم یا نشانگان ترکیبی از نشانه ها و علایمی است که وجود یک یا چند بیماری را مطرح می کند و جامعه هدف در خانه ها و مراکز بهداشتی و واحد قرنطینه گمرک آستارا در قالب نظام مراقبت سندرومیک پایش می شوند.
وی مدیریت سریع و کار آمد در پیشگیری و کنترل بیماری ها را در قالب نظام سندرومیک ضروری خواند و اظهار کرد: سندرم های تب و خونریزی، آنفلوانزا، اختلال شدید تنفسی و مسمومیت غذایی در واحدهای بهداشتی آستارا مورد بررسی قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه برای موفقیت این طرح نیازمند مشارکت بهورزان و کارشناسان بهداشت آستارا هستیم، اظهار کرد: با حضور دکتر پیمان همتی کارشناس ارشد مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت و درمان، چگونگی کشف بیماری واگیر و نشانه های اولیه آن در شبکه بهداشت و درمان آستارا بررسی شد.
شبکه بهداشت و درمان آستارا با شش مرکز بهداشتی، یک بیمارستان 132 تختخوابی، یک مرکز شبانه روزی در لوندویل، 23 خانه بهداشت و حدود 500 نیروی انسانی خدمات رسانی می کند.
آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و با تردد سالانه بیش از 800 هزار مسافر داخلی و خارجی در مرز آن، جزو 20 شهر گردشگرپذیر کشور است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.