مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد گیلان گفت: استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در جشنواره موجب اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی می شود.

به گزارش ایلنا از رشت، حجت الاسلام سلیمان پورابراهیم، مسئول دبیرخانه هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با اشاره به برگزاری جشنواره رضوی در استان، گفت: برگزاری این جشنواره موجب شناخت هرچه بهتر سیره و سبک زندگی حضرت ثامن الحج و درک بیشتری از زندگی، منش و روش امام رضا (علیه السلام) می‌شود.

وی با بیان اینکه جشنواره امام رضا (علیه السلام) بزرگترین و مهم‌ترین جشنواره فرهنگی و مذهبی کشور است افزود: این جشنواره در معرفی فرهنگ رضوی با توجه به استقبال خوبی که از آن در سراسر کشور می‌شود، نقش بسزایی ایفا کرده است.

حجت الاسلام پورابراهیم تاکید کرد: جشنواره رضوی بخش بسیاری از هنرمندان کشور را به فعالیت در این عرصه مشغول کرده که منجر به تولید آثار فاخر بسیاری در زمینه سیره امام رضا (علیه السلام) شده است.

وی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره در رشته‌های مختلف هنری تاثیر مثبتی در هر حوزه داشته است افزود: جشنواره رضوی می‌تواند یک جریان سازی فرهنگی و هنری شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان تولید آثار فاخر در خصوص سیره حضرت رضا (علیه السلام) را بزرگترین تاثیرگذاری این جشنواره دانست و اذعان کرد: استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در جشنواره موجب اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی و همچنین تببین سیره و سنت رضوی در جامعه می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری این جشنواره به صورت بین المللی خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا (علیه السلام) در کشورهای اروپایی در زمینه گرایش مردم به دین اسلام، بسیار تاثیرگذار بوده است.

حجت الاسلام پورابراهیم با بیان اینکه امسال گیلان میزبان هفتمین جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌های کشور است تصریح کرد: این جشنواره همزمان با دهه کرامت در رشت برگزار می‌شود که امیدواریم شاهد خیزش رسانه‌ایی در زمینه تبیین سیره رضوی در جامعه باشیم.

هفتمین جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در رسانه های کشور از برنامه های پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، معاونت امور مطبوعات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع)، مردادماه ٩٦ همزمان با دهه کرامت به میزبانی استان گیلان برگزار می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.