به گزارش ایرنا، فرزاد توکلی روز یکشنبه در نشست خبری در جمع رسانه های گروهی استان افزود: تعداد کاربران اینترنت در ابتدای دولت یازدهم، 178 هزار و 992 کاربر بود که با رشد پنج و هشت دهم برابری در پایان سال 95 ، به یک میلیون و 32 هزار و 938 کاربر رسیده است.
وی با بیان اینکه بر توسعه کارآفرینی بر بستر ICT در استان طی دولت یازدهم تاکید شده، اظهار کرد: توانمندسازی و تسهیل در فضای کسب و کار در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و فراهم آوردن شرایط لازم برای حضور بخش خصوصی و شرکت های سرمایه گذار در استان از جمله اقدامات انجام شده در این بخش است.
توکلی انعقاد 11 تفاهم نامه در قالب 38 پروژه با سرمایه گذاری بالغ بر یک هزار و یکصد میلیارد ریال و برآورد ایجاد اشتغال برای دو هزار و 610 نفر را از دیگر اقدامات انجام شده در زمینه توسعه کار آفرینی بر بستر ICT در استان عنوان کرد.
وی یادآور شد: تشکیل کارگروه استانی، اعطای تسهیلات وام وجوه اداره شده ، طرح های فناورانه و توسعه دهندگان نرم افزارهای کاربردی امن تلفن همراه، برگزاری و حمایت از 57 رویداد مرتبط با کسب و کار نوپا از قبیل استارت آپ، گردشگری چالش و پویش و راه اندازی مرکز شتاب دهنده کسب و کارهای نوپا از مواردیست که بمنظور توسعه کارآفرینی بر این بستر در استان انجام شده است.
توکلی همچنین به واگذاری مودم رایگان به 672 دهیاری، شورای اسلامی، مرکز آموزشی و خانه بهداشت در روستاهای استان اشاره کرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به 27 اردیبهشت روز جهانی ارتباطات گفت: تعدادی پروژه های آماده افتتاح داریم اما از بیم آنکه مورد آماج اتهاماتی همچون تبلیغات انتخاباتی قرار نگیریم، این امر به بعد از انتخابات موکول شده است.
خبرنگار:مریم سلیمانی ** انتشاردهنده: کبیری
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.