به گزارش خبرنگار ایرنا یونس رنجکش روز شنبه در نشست با کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه و اعضای هیات امنای حرم امام زادگان ابراهیم و قاسم (ع) آستارا در فرمانداری این شهرستان افزود: بقاع متبرکه امام زادگان ابراهیم و قاسم (ع)، شیخ محمود خیوی و پیر قطب الدین از جاذبه های گردشگری شهرستان محسوب می شوند و باید تحت عنوان گردشگری مذهبی مورد توجه قرار گیرند.
وی اضافه کرد: برای ایجاد نشاط معنوی نیازمند برنامه ریزی هستیم و باید برای همه سلیقه ها و افکار، برنامه های متنوعی اجرا شود تا در جذب گردشگر مذهبی خوب عمل کنیم.
وی با اشاره به اینکه امام زادگان آستارا مقصد بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است، اظهار کرد: ظرفیت خوبی در این بقاع متبرکه به واسطه اعتقاد مردم به امازاده ها نهفته و باید با مدیریت تحول آفرین، آن را پویا کنیم.
رنجکش ادامه داد: برای توسعه اماکن مقدس و بهره مندی از ظرفیت آنها ، باید بسترهای درآمدزایی را فراهم کرد و با برنامه ریزی درست، خدمات مناسب به گردشگران ارائه دهیم.
فرماندار آستارا با اشاره به اینکه با برگزاری آئین های معنوی در حرم امام زادگان می توان از ظرفیت فرهنگی این مکان ها استفاده کرد، گفت: با همکاری دستگاه های متولی باید فضاسازی محیطی امام زادگان و ساماندهی قبور محوطه آن مکان مد نظر قرار گیرد.
جمشید مهدوی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آستارا نیز در این نشست با اشاره به وجود کاستی هایی در این اداره تصریح کرد: طرح ساختمان حرم امام زادگان آستارا حدود 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تکمیل آن نیازمند 30 میلیارد ریال اعتبار است.
وی ادامه داد: نازک کاری و نماسازی از بخش های باقیمانده این طرح است و امیدواریم با حمایت دولت شاهد بهره برداری آن باشیم.
امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) از فرزندان امام موسی کاظم(ع) هستند و در سال 253 هجری قمری در راه ترویج اسلام به شهادت رسیده اند و مرقد مطهر آنها در هفت کیلومتری جاده آستارا به تالش قرار دارد.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.