به گزارش ایرنا حمید ملانوری عصر چهارشنبه در آیین تجلیل از فعالان حوزه گردشگری رفسنجان افزود: خانه حاج آقا علی، خانه باقری، خانه صاحب الزمانی، خانه رحیمی، خانه شهریاری، مجموعه بازار رفسنجان، کلاه فرنگی سعادت آباد و کاروانسرای شاه عباسی از جمله آثار ثبت ملی شده این شهرستان است.
وی تصریح کرد: کاروانسرای کشکوئیه، کاروانسرای ناصریه، کاروانسرای کبوتر خان، حمام آقا میزرا، یخدان عباس آباد، برج فردوسی و قلعه نوش آباد نیز در شمار 70 اثر ثبت شده ملی در رفسنجان قرار دارد.
وی با بیان اینکه تنوع در جاذبه های گردشگری رفسنجان افزایش خواهد یافت گفت: مناطق مستعد ایجاد مزرعه های گل محمدی، زعفران، گیاهان دارویی، عناب، زرشک و سایر گیاهان با نیاز کم آبی در این منطقه شناسایی می شود.
ملانوری بیان کرد: امروزه گردشگری یکی از برترین صنایع در حوزه اشتغال و درآمدزایی است که با کمترین سرمایه گذاری می توان گردشگران داخلی و خارجی را جذب و درآمدزایی کرد.
ملانوری با بیان اینکه برای ایجاد کارخانه فولاد بیش از هفت هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری نیاز است اظهار کرد: حدود150 نفر را می توان در یک کارخانه فولاد مشغول به کار کرد در حالی که با مرمت خانه حاج آقا علی با 150 میلیارد ریال اعتبار برای بیش از 100 نفر اشتغالزایی شد.
فرماندار رفسنجان تصریح کرد: بیش از 20 زیرشاخه در حوزه گردشگری از جمله توریست درمانی، بحث های علمی و پژوهشی، بیابان گردی، بوم گردی و غیره وجود دارد که با تقویت و احیای صنعت گردشگری در رفسنجان و انار می توان این منطقه را به پایگاه گردشگری کشور تبدیل کرد.
وی ادامه داد: گردشگران با احیای صنعت گردشگری در شهرستان های رفسنجان و انار می توانند از این محورهای گردشگری به شهرستان های مجاور بافت، سیرجان، شهربابک، جیرفت و غیره سفر کنند.
خبرنگار: مریم رضایی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7433/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.