به گزارش خبرنگار ایرنا، پنجمین مرحله المپیاد آماده ( مهارتهای امدادی دانش آموزان هلال احمر) در دو روز متوالی طی هفته گذشته ویژه دانش آموزان دختر و پسر با حضور 32 تیم برتر در اردوگاه مهر بندرانزلی برگزار شد که در پایان تیم برتر هر بخش معرفی شدند.
این المپیاد با حضور تیم برتر 14 نفره برگزار شد که در مسابقه های دختران تیم دادرس شهرستان لاهیجان عنوان اول را به دست آورد، تیم رشت و لنگرود به ترتیب دوم و سوم شدند و تیم رضوانشهر نیز به عنوان تیم بشردوستی معرفی شد.
در بخش پسران نیز تیم های دادرس شهرستان رودبار، لنگرود و آستانه اشرفیه به ترتیب اول تا سوم شدند و تیم رشت نیز تیم برتر بشر دوستی پسران این المپیاد شد. تیم های اول به مسابقه های کشوری راه می یابند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گیلان گفت: دانش آموزان با تکیه بر مهارت های امدادی که با آموزش مستمر در مسابقه های مرحله شهرستانی کسب کرده بودند به این مرحله راه پیدا کردند.
مهدی ولی پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در این المپیاد دانش آموزان در بخش اسکان اضطراری، حمل گروهی مصدوم، ارزیابی اولیه و احیای قلبی و ریوی، خونریزی، پانسمان، بانداژ، شکستگی و آتل بندی حمل بک برد بر روی دست ، پناه گیری و خروج ایمن، اطفای حریق به رقابت پرداختند و در آزمون کتبی شرکت کردند.
وی اظهار داشت: بر اساس طرح دادرس آموزش مهارت های تخصصی و امدادی به مربیان تربیت بدنی، بهداشت و تیم های ورزشی، برگزاری دوره های آموزش تخصصی ویژه مدیران، مربیان و کارشناسان بر عهده جمعیت هلال احمر است.
وی تصریح کرد: افزایش سطح ایمنی و کاهش خطر پذیری ناشی از حوادث در مدارس ، استفاده از ظرفیت های بالای آموزش و پرورش در بخش نیروی انسانی و فضای آموزشی برای تربیت نیروهای متخصص ، توسعه و ترویج فرهنگ خود امدادی و سازماندهی تیم های مدیریت بحران شامل دانش آموزان و ظرفیت سازی برای پاسخگویی و مقابله مناسب در زمان وقوع حوادث از اهداف اجرای طرح دادرس است.
استان گیلان دارای بیش از 375 هزار دانش آموز است.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده: نصراله ابراهیمی
7286/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.