مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان در دیدار با نماینده آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی از اجرای 2 طرح تصفیه فاضلاب در روستاهای این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا از آستانه اشرفیه، محبعلی رنج ور گفت: برای نخستین بار در کشور طرح جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب توسط شرکت های کی تی و دیلیم کره جنوبی در مسکن مهر آستانه اشرفیه در حال اجراست.

وی افزود: با اجرای این طرح، فاضلاب 252 خانوار جمع آوری و بطور بهداشتی دفع می شود. 

رنج ور خاطرنشان کرد: این شرکت ها، برای اولین بار در ایران فناوری پیشرفته تصفیه فاضلاب را در مسکن مهر آستانه اشرفیه اجرا می کنند.

وی تصریح کرد: در این طرح پکیج های فاضلاب ساخته شده در کشور کُره، بطور پایلوت در مسکن مهر شهرستان آستانه اشرفیه به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: این پکیج ها ظرفیت تصفیه روزانه 100 مترمکعب فاضلاب را دارند.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی طرح جمع آوری و تصفیه فاضلاب روستای کیسم نیز با پیش‌بینی اعتباری بالغ بر 61 میلیارد ریال امسال آغاز و تا اواخر سال 97 به بهره برداری می رسد. 

رنج ور با بیان اینکه در سال گذشته طرح های خوبی در حوزه ی آب شرب روستایی شهرستان آستانه اشرفیه اجرا شد، گفت: توسعه ی خطوط آبرسانی روستایی بطول 10 هزار متر، تقویت فشار آب شرب روستای نقره ده و اجرای عملیات تامین آب آشامیدنی 12 روستا در قالب قرارداد BOT از مهم ترین طرح های اجرایی این شهرستان در سال 95 بوده است. 

وی، با اشاره به اینکه بزرگترین مجتمع آبرسانی روستایی کشور در منطقه ی کیسم آستانه اشرفیه قرار دارد، اظهارداشت: این مجتمع با نام مجتمع آبرسانی شهید خوش سیرت تامین کننده ی آب شرب بیش از 36 هزار خانوار در 150 روستای شهرستان های آستانه اشرفیه، لاهیجان و لنگرود است. 

وی، هزینه بازسازی خطوط قدیمی این مجتمع آبرسانی را بیش از 200 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: در تلاشیم تا از محل اعتبارات صندوق توسعه ی ملی برای اصلاح، بازسازی و توسعه ی خطوط انتقال آب شرب مجتمع شهید خوش سیرت اقدام کنیم. 

نماینده مردم شهرستان آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی نیز با قدردانی از خدمات شرکت آبفار گیلان به قشر روستایی استان، گفت: تیم متخصص و خوبی در آبفار گیلان مشغول بکار است.

محمدحسین قربانی افزود: امیدواریم طرح آبرسانی به 12 روستای آستانه اشرفیه و پروژه های تصفیه ی فاضلاب به زودی در این شهرستان به بهره برداری برسد. 

بنابراین گزارش؛ در این دیدار معاونین مهندسی- توسعه، نظارت بر بهره برداری و نماینده ی مجری طرح جامع آبرسانی به هزار روستای گیلان حضور داشتند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.