فرماندار شهرستان رشت گفت: مهم ترین کارکرد ویژه انتخابات و ماحصل مشارکت گسترده مردم در انتخابات، خنثی سازی تهدیدات دشمنان است.

به گزارش ایلنا از رشت، سیروس شفقی، فرماندار شهرستان رشت در همایش رای اولی های شهرستان رشت که در سالن همایش شهید محنا آموزش و پرورش ناحیه یک برگزار شد، با تاکید بر تقویت مشارکت در انتخابات اظهار کرد: انتخابات ابزار مشارکت مردم و اعمال حق مشارکت مستقیم و نظر آنان در اداره کشور است.

شفقی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای تقویت مشارکت مردم در انتخابات، گفت: در قانون اساسی این کشور در بندهای هفتم و هشتم اصل سوم قانون اساسی، همین قانونی که بالاترین رای تاریخ کشور را به خود اختصاص داده دولت را مکلف می کند که در باب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و برای نیل به اهداف مشارکت حداکثری و همچنین مشارکت عامه مردم در تعیین سرنوشت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی تمامی امکانات خود را برای تامین آزادی های سیاسی و اجتماعی در حدود قانون بکار گیرد.

وی با بیان اینکه مردم در انتخابات حرف خود را می زنند، ادامه داد: ماحصل آرا و تفکرات شما نحوه هدایت، سیاستگذاری ها، تصمیم گیری ها و تصمیم سازی های آینده را برای شما و مردم این سرزمین رقم می زند؛ البته ما مسئولین هم وظیفه داریم که بستر حضور و مشارکت گسترده را برای شما فراهم کنیم.

فرماندار شهرستان رشت بیان کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری باید چهار رکن مهم انتخابات شامل قانونی بودن، سالم بودن، امنیت و تلاش برای حضور همه به عنوان مشارکت حداکثری در انتخابات را فراهم کنیم.

شفقی با تاکید بر اینکه مهم ترین کارکرد ویژه انتخابات و ماحصل مشارکت گسترده مردم در انتخابات، خنثی سازی تهدیدات دشمنان است

شفقی با بیان اینکه ضربه زدن به انسجام داخلی و سناریو های ستیزه جویانه از دیگر توطئه های دشمن است، تصریح کرد: در جامعه ای که ستیزه جویی در پیش باشد و تخریب رواج یابد و همچنین انتقاد سازنده به تخریب تبدیل شود مطمئن باشید موجبات خسارت، کدورت و درگیری را در کشور بوجود می آورد در چنین شرایطی رئیس جمهور نمی تواند همه مردم را در راستای اهداف عالیه کشور منسجم کند پس بیاییم مشارکت مان را آگاهانه افزایش دهیم و در برنامه ها دقت کنیم تا بتوانیم رقابت های سیاسی کشور را به رقابت های برنامه ای جهت توسعه روز افزون و رشد این کشور تبدیل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه شما به عنوان رای اولی در انتخابات نقش مهمی دارید، گفت: امیدواریم خداوند به ما این توفیق را بدهد با اجرای قانون و امنیت لازم، زمینه ساز مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو باشیم.

در پایان لازم به ذکر است که لوح تبریکی به تمامی رای اولی های حاضر در جلسه از سوی فرماندار شهرستان رشت به مناسبت رسیدن به هنگامه سن رای اهدا شد .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.