به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، حجت‌الاسلام سید علی صالح موسوی‌اعظم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یاسوج اظهار داشت: گرانبها ترین و مقرب ترین افراد جامعه بشری در پیشگاه خداوند حق کسانی هستند که از پارسایی واقعی برخوردارند و از محرمان روی می گردانند و واجبات را به تمام انجام می دهند.

امام جمعه موقت یاسوج با شاره به ساده زیستی زندگی حضرت علی(ع)  گفت: امام علی (ع) فرمود از ثروت دنیا ذخیره‌ای ندارم و هیچ چیزی را برای خودم ذخیره نکردم.

وی با بیان اینکه چرا دست اندرکاران این نظام نمی‌توانند مانند امیرالمومنین ساده زیست باشند، افزود: ناراحتی مردم از زندگی اشرافی برخی از مسئولان به اوج خود رسیده است و گرنه این مردم با ایمان و مومن و مقید به مقام معظم رهبری هستند.

امام جمعه موقت یاسوج گفت: چیزی که در استان کهگیلویه و بویراحمد این روزها شنیده می شود این مردم تمام شیعه هستند و با سند و مردک می توان این مورد را اثبات کرد.

وی به تعریف امام صادق(ع) از شیعه اشاره داشت و افزود: امام صادق(ع) فرمود شیعیان ما کسانی هستند که مال کسی را نمی خورند.

موسوی‌اعظم با اشاره به اینکه 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی را در پیش داریم، گفت: ارتش در کنار سپاه و بسیج برای عزت و عظمت ایران اسلامی فداکاری می‌کنند و در جنگ تحمیلی در مقابل 80 کشور دنیا از خود ایثارگری به خرج دادند و الان نیز ارتش و سپاه مدافعان حریم کشور هستند که در این زمینه خوش درخشیدند.

وی با اشاره به اینکه امام دستور داد که حساب 100 امام(ره) تشکیل شود تا برای بی سرپرستان خانه بسازند، تصریح کرد: فکر و انگیزه امام راحل محرومیت زدایی بود، امامی که خود در خانه دیگران از دنیا رفت و تنها زمینی که در خمین داشت را وقف فقرا کرد.

موسوی‌اعظم افزود: امام و مقام معظم رهبری زاهدترین فرد بوده و هستند و باید زندگی آن‌ها را سرلوحه خود قرار دهیم و به مانند آن‌ها به دنبال حمایت از محرومان باشیم.

امام جمعه موقت یاسوج با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی که به نظام ضربه می‌زند این است که هر کسی می‌تواند در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کند، گفت: باید وزارت کشور، شورای نگهبان و مجلس تصمیم مناسبی بگیرند زیرا چنین وضعیتی برای وجهه جمهوری اسلامی خوب نیست.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 615708
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.