به گزارش روز چهار شنبه خبرنگار ایرنا ، سید عیسی مهدوی در جلسه کمیته برنامه ریزی افزود: از حدود یکهزار کیلومتر راه روستایی شهرستان تالش، 302 کیلومتر راه مناطق عشایری است و 2 هزار و 100 خانوار عشایر و دامدار از آن استفاده می کنند.
وی اظهار کرد: در سال گذشته 111 طرح مختلف عمرانی و اقتصادی با 320 میلیارد ریال اعتبار در تالش تعریف شده بود که تعدادی از آنها در دهه فجر به بهره برداری رسید و بقیه در حال اجراست.
وی گفت: این شهرستان از مراتع، جنگل ها، دریا و سواحل بسیار زیبا برخوردار است و می توان با مدیریت و تدبیر از این ظرفیت ها برای اشتغال و رشد اقتصادی در تالش بهره برد.
مهدوی با اشاره به اینکه در سرشماری گذشته ارائه آمار درست از اهمیت زیادی برخوردار بود افزود: وارد نکردن درست آمار خانوارهای عشایر باعث بروز مشکلات و کمبودهایی در سرانه آرد و نان و خدمات دیگر می شود.
فرماندار تالش ادامه داد: آبرسانی به روستاهای تالش به اندازه لازم اجرا نشده است و مشکلات این حوزه باید با تدبیر و برنامه ریزی دقیق به تدریج برطرف شود.
کیوان محمدی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گیلان نیز در این جلسه گفت: شهرستان تالش با منابع طبیعی، جنگل های زیبا و مناطق تاریخی نگین استان گیلان است و ظرفیت های آن می تواند منبع درآمد مستقیم برای مردم شهرستان باشد.
وی افزود: باید با اعتماد به بخش خصوصی، بستر مناسب فعالیت آنرا در تالش فراهم کنیم.
مسئولان بعد از پایان این جلسه از قلعه تاریخی صلصال لیسار، روند احداث دیوار حفاظتی نهر آبیاری، محل پرورش ماهیان خاویاری قروق، محل دفن پسماند ، کارخانه کمپوست جوکندان و عملیات اجرایی پارک گرکانرود بازدید و با خانواده شهید سرتیپ قلی نیا در تالش دیدار کردند.
شهرستان تالش با بیش از 190 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان قرار دارد.
خبرنگار: سید جلال سید محمدی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7106 / 7124/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.