به گزارش ایرنا، علی اصغر جمعه ای روز سه شنبه در دیدار محمد صبور حسین رایزن بازرگانی کشور بنگلادش در ایران با فعالان اقتصادی استان سمنان در سالن جلسات این اتاق افزود : ظرفیت های اقتصادی و تجاری ایران با برخورداری از معادن و صنایع غنی و قابل توجه برای سرمایه گذاری کشورهای مختلف جهان ممتاز است.
وی خاطرنشان کرد : پسابرجام زیرساخت لازم برای سرمایه گذاری شرکت ها اقتصادی بین المللی در ایران را فراهم کرد و باید با مدیریت اصولی تبادلات تجاری و اقتصادی ایران با فعالان اقتصادی جهان بیش از پیش فراهم شود.
جمعه ای تصریح کرد : سمنان پنجمین استان کشور از نظر برخورداری از ذخایر معدنی و تجاری است و فعالان اقتصادی بنگلادش می تواند در این حوزه سرمایه گذاری داشته باشند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان با بیان این که 42 ماده معدنی از 70 ماده معدنی شناسایی شده در کشور ایران در استان سمنان وجود دارد، افزود: این استان در صورت اعلام نیاز بنگلادش می تواند بخش قابل توجهی از کالاهای مورد نیاز این کشور را تامین کند.
وی ادامه داد : اتاق بازرگانی سمنان در سال 96 بر افزایش اشتغال پایدار در استان تاکید دارد و مبادلات تجاری با کشورهای مختلف برای رسیدن به این هدف از جمله این اقدامات است.
به گزارش ایرنا، استان سمنان حدود یک هزار و 800 واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری دارد که بیش از 500 واحد از این تعداد معادن فعال استان است، 80 درصد نمک، حدود 45 درصد گچ و بیش از 90 درصد زئولیت و سلستین کشور از معادن استان سمنان تولید می شود.
در سال 95 سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل با هدف بهره گیری از توان بخش خصوصی برای پیشبرد اقتصاد، در استان سمنان بیش از 5.6 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در طرح های مختلف با فعالان بخش خصوصی قرارداد منعقد شد و بیش از 440 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و تولید نیمه فعال استان سمنان پرداخت شد.
جمهوری خلق بنگلادش در جنوب شرق آسیا واقع شده و بیش از 168 میلیون نفر جمعیت دارد که 83 درصد از جمعیت این کشور مسلمان است.
میانگین رشد اقتصادی کشور بنگلادش در سال میلادی2017 ، 5.7 درصد و درآمد سرانه مردم این کشور سه هزار و600 دلار است.
7339/6026
خبرنگار: محمدرضایوسف نژاد ** انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.