مرتضی آفتابی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از مهمترین خدمات و اقدامات موثر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سطح مناطق روستایی پیگیری صدور سند مالکیت در سطح روستاها است که طی سال گذشته سه هزارو دویست جلد سند مالکیت روستایی برای مردم روستاهای این شهرستان صادر شده است.
وی ضمن تشکر از پیگیری های بعمل آمده از سوی فرماندار این شهرستان و همکاری بسیار خوب مجموعه کارکنان اداره ثبت اسناد گفت: در سایه همکاری همه عوامل و پیگیری های لازم توانستیم رتبه نخست را در این زمینه در سطح استان گیلان کسب کنیم.
آفتابی با اشاره به اقدامات مقاوم سازی واحد های مسکونی روستایی نیز گفت: موضوع مقاوم سازی واحد های مسکونی در سطح روستا ها از جمله مواردی است که با حساسیت دنبال می شود و در این راستا چهار هزار واحد مسکونی در روستا های رضوانشهر و پره سر مقاوم سازی شده اند.
رئیس اداراه بنیاد مسکن رضوانشهر بیان کرد: در زمینه اجرای طرح هادی در روستا ها نیز تا کنون در سطح 25 روستا طرح هادی اجرا شده و مهمترین آنها اجرای سنگ فرش در روستا های ییلاقی ارده و روشنده می باشد و برای 81 روستای دیگر نیز موضوع تهیه و بازنگری این طرح مصوب شده است.
ایشان همچنین در زمینه اجرای آسفالت راه های روستایی رضوانشهر و پره سر نیز گفت: در راستای اجرای آسفالت راه های روستایی نیز بیش از 15 کیلومتر آسفالت شده است که حائز رتبه سوم در سطح استان گیلان شده ایم.
شهرستان رضوانشهر با حدود 80 هزار نفر جمعیت، 120 روستا و 810 کیلومتر مربع وسعت جغرافیایی در 70 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است .

***
رییس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آستانه اشرفیه گفت: در ایام نوروز بیش از 50 هزار نفر از مسافرین و گردشگران از نمایشگاههای صنایع دستی و سوغات این شهرستان استقبال کرده اند.
محمد علی عابدی روز شنبه با بیان اینکه همزمان با فرارسیدن سال جدید ، تعداد چهار نمایشگاه صنایع دستی از بیست و نهم اسفندماه سال گذشته فعاالیت خود را در شهر آستانه اشرفیه آغاز کرده اند گفت: این نمایشگاهها تا صبح جمعه با همکاری فرمانداری شهرستان و شهرداری آستانه اشرفیه در مکانهای پرتردد و ورودی های این شهر برپا بود.
وی معرفی محصولات صنایع دستی و سوغات منطقه به گردشگران را از اهداف برپایی این نمایشگاهها عنوان کرد و گفت: در این نمایشگاهها ،آثار صنایع دستی هنرمندان منطقه در 55 غرفه به معرض دید و خرید علاقه مندان قرار گرفته است.
عابدی افزود: بیش از 100 نوع اثر صنایع دستی در زمینه هایی چون مرواربافی ، حصیر بافی ، گلیم ، صنایع چوب، معرق کاری ، سفال و...توسط هنرمندان منطفه در این نمایشگاه ها عرضه شده بود.
آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان قرار دارد.
خبرنگاران : گواهی ،رنجکش ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7287 /7293/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.