پردل امیری نژاد روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: هنرمندان صنایع دستی شهرستان آستارا محصولات هنری خود را در رو به روی پلیس راه آستارا-تالش، میدان شهدای گمنام، سه راهی عنبران و طرح سالمسازی سفیر امید آستارا برپا کرده اند.
وی اظهار کرد: حدود 2هزار اثر شامل حصیر، گلیم، جاجیم، کیف های دستی و مسافرتی، خورجین، تابلو فرش های سنتی با طرح های مختلف، انواع لباس های محلی مردان و زنان آستارا، معرق کاشی و چوب و نازک کاری بر روی چوب در این نمایشگاه ها عرضه شده است.
وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه ها تا 13 فروردین ماه از ساعت 9 تا 20 برپاست، اضافه کرد: علاوه بر نمایشگاه های صنایع دستی، آموزش نازک کاری روی چوب نیز با هدف معرفی ظرفیت های این رشته هنری توسط علی صوفی زاد به گردشگران نوروزی ارائه خواهد شد.
امیری نژاد بیان کرد: علی صوفی زاد از هنرمندان صنایع دستی آستاراست که موفق به دریافت نشان ملی مهارت شده و کارگاه تولیدی او به منظور بازدید گردشگران در حاشیه محور آستارا به تالش قرار دارد.
امیری نژاد بیان کرد: در کنار نقاط عرضه صنایع دستی هنرمندان آستارایی، مراکز اطلاع رسانی گردشگری در راستای معرفی جاذبه های طبیعی و گردشگری شهرستان آستارا و استان گیلان نیز فعال است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا از راه اندازی تور آستارا گردی با همکاری شهرداری آستارا خبر داد و بیان کرد: این تور در هفته نخست عید نوروز فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و گردشگران نوروزی با دو دستگاه اتوبوس و مینی بوس از نقاط گردشگری آستارا نظیر نوار ساحلی، تالاب استیل و بقاع متبرکه دیدن خواهند کرد.
امیری نژاد یادآور شد: در نوروز سال 95 ،36 هزار 700 نفر از نمایشگاه های صنایع دستی آستارا دیدن و هنرمندان این رشته از محل فروش آثار خود، 350 میلیون ریال درآمد کسب کردند.
در شهرستان آستارا بیش از یک هزار هنرمند صنایع دستی فعالیت می کنند.
بنا به اعلام اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا از 27 اسفندسال 94 تا 13 فروردین امسال، 8744 هزار و 238 نفر از جاذبه های تاریخی، طبیعی و تجاری آستارا بازدید و در این شهرستان اقامت کرده اند.
طبیعت تالاب استیل، باغ پرندگان، پارک حیات وحش، نوار ساحلی، بازار ساحلی، منطقه زیبای دربند، گردنه حیران، باغ چای عباس آباد، بهشت کاکتوس ها، آبشار لاتون، حوضچه های طبیعی لاتون، موزه فرهنگ و آموزش مدرسه حکیم نظامی، منطقه بهارستان و آبگرم کوته کومه، بقعه پیر قطب الدین صفوی، بقعه امام زاده سید ابراهیم و سیدقاسم (ع) از جاذبه های شهرستان آستاراست و همه ساله مسافران زیادی را جذب می کند.
این شهرستان با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان با میزبانی چند میلیون مسافر در سال و تردد بیش از 8000 هزار گردشگر داخلی و خارجی از مرز آن، جزو 20 شهر گردشگرپذیر کشور محسوب می شود.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.