به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، محمد عرب افزود: تاکنون بیشترین بازدیدها مربوط به نمایشگاه صنایع دستی است.
وی اظهار کرد: در این مدت بیش از 9 هزار نفر در اقامتگاه های موقت، مهمانسراها و مراکز اقامتی منطقه اسکان داشته اند.
وی با اشاره به نمایشگاه تجمیعی و 2 سیاه چادر صنایع دستی و سوغات محلی در ورودی شهر، گفت: این نمایشگاه 11 غرفه دارد که استقبال بسیار خوبی از آن صورت گرفته است.
وی ادامه داد: نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی در شهر آیسک، چادر راهنما در سه قلعه، نمایشگاه توانمندی های زنان در روستای مصعبی و سیاه چادر عشایری در روستای بستاب از دیگر پایگاه های نوروزی است.
وی با اشاره به اینکه در جشن نوروزی یکم فروردین ماه دو هزار و 500 نفر از نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی شهرستان بازدید کردند، اظهار کرد: میزان فروش در این نمایشگاه نیز تاکنون رضایت بخش بوده است.
سرایان در شمال غربی خراسان جنوبی قرار دارد و معروف به دیار آب انبارهای کهن که میراثی ماندگار از گذشتگان ست و با دارا بودن جاذبه های گردشگری و آثار تاریخی متعدد ، پذیرای میهمانان نوروزی است.
این شهرستان با داشتن آب انبارهای فراوان که 14 باب آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسید، لقب سرزمین آب انبارها را به خود گرفت و بزرگترین آن آب انبار پایین سرایان است.
آب انبار بناهایی عام المنفعه هستند که در مناطق خشک و بیابانی از اهمیت ویژه ای برخوردارند و هنوز از برخی از آن استفاده می شود.
مسئول نمایندگی میراث فرهنگی سرایان سال 94 به ایرنا گفت: تاکنون 250 اثر تاریخی در این شهرستان شناسایی شد که 45 مورد در فهرست آثار ملی به ثبت رسید که 14 مورد مربوط به آب انبارهاست.
عرب ادامه داد: در حال حاضر 12 آب انبار در شهرستان فعال و همانند گذشته مورد استفاده قرار می گیرد که شش مورد آن در شهر سرایان و بقیه در روستاها قرار دارد.
سرایان مرکز شهرستانی به این نام در 165کیلومتری شمال غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
2047*خبرنگار و انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.