به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستان‌های استان گیلان، حجت الاسلام و المسلمین تقی روحانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان رودسر اظهار داشت: دشمنان از ماه‌ها قبل در تلاشند تا مردم را نسبت به نظام و انقلاب بدبین کرده و هدفشان این است تا مردم در انتخابات پیش رو حضوری کم رنگ داشته باشند.

خطیب جمعه رودسر تصریح کرد: حضور پررنگ مردم پای صندوق‌های رأی تو دهنی زدن به دشمنان داخلی و خارجی است از این رو باید تلاش کنیم تا مردم حضوری پررنگ داشته باشند.

وی ایران هراسی را از دیگر توطئه‌های دشمنان خواند و گفت: دشمنان تلاش می‌کنند تا با ایران هراسی جهانیان را از ایران اسلامی بترسانند زیرا امروز ایران اسلامی در منطقه نقشی تعیین کننده و تاثیرگذار دارد.

امام جمعه شهرستان رودسر نقش ایران اسلامی را در منطقه بسیار مهم و تاثیرگذار خواند و افزود: بی‌تردید بدون نقش آفرینی ملت بزرگ ایران هیچ کس نمی‌تواند در منطقه کاری را از پیش ببرد.

روحانی با اشاره به در پیش بودن ایام اعتکاف و حضور جوانان در این مراسم معنوی گفت: کسانی که می‌گویند جوانان از دین زده شده‌اند بیایند و حضور پررنگ جوانان  را در اعتکاف ببینند؛ نباید با ظاهر جوانان در موردشان قضادوت کنیم .

وی با اشاره به در پیش بودن ایام ولادت حضرت امام جواد(ع) و حضرت  علی(ع) گفت: انتظار می‌رود در ایام ولادت ائمه اطهار، شهر رودسر آذین‌بندی شده و همچنین در شهادت ائمه(ع) نیز شهر سیاه‌پوش شود زیرا برخی اوقات غفلت می‌شود و انتظار می‌رود مسئولان در این زمینه بیشتر دقت کنند.

امام جمعه شهرستان رودسر با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت شهیدان آوینی و صیاد شیرازی بیان کرد: امروز امنیت و آرامش کشور را مرهون جانفشانی شهدا هستیم.

داوطلبان از تبلیغات زودهنگام انتخاباتی بپرهیزند

حجت الاسلام والمسلمین احمد عبدالله‌زاده پاشاکی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه لاهیجان در مسجد جامع این شهرستان با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، دوری از گناه و انجام واجبات اظهار داشت: اگر انسان تقوا داشته باشد خداوند معرفت و شناخت او را نسبت به حقایق عالم بیشتر می‌کند.

امام جمعه لاهیجان درباره فضیلت سوره صافات بیان داشت: از امام صادق (ع) روایت شده است هر کسی سوره صافات را در هر روز جمعه قرائت کند همواره در حفظ و امان الهی بوده و آفت‌ها و بلایا در زندگی دنیایی از او رفع می‌شود.

وی گفت: با تلاوت سوره صافات روزی فراوانی از جانب خداوند به او داده می‌شود و از سوی شیطان و حاکمان ستمگر آسیبی به مال و فرزندان و بدن او نمی‌رسد و اگر در آن روز یا شب جمعه بمیرد خداوند او را شهید به شمار آورده و در روز قیامت در شمار شهدا و در بهشت هم درجه شهیدان است.

خطیب جمعه لاهیجان با اشاره به زمان انتخابات شورای شهر و رای گیری در روز بیست و نهم اردیبهشت ماه گفت: داوطلبان از تبلیغات زودهنگام انتخاباتی بپرهیزند.

وی با بیان اینکه مردم باید از امنیت صندوق‌های رای مطلع باشند افزود: مسئولان کاری کنند تا مردم ولایتمداری که به فتوای رهبر و به عشق او کارها را انجام می‌دهند با اطمینان خاطر و بدون هرگونه دلهره پای صندوق‌های رای بیایند.

امام جمعه شهرستان  لاهیجان تصریح کرد: نیروی انتظامی و اطلاعات  همه با هم تلاش کنند تا انتخاباتی دور از هرگونه جنجال و حاشیه داشته باشیم و دل رهبر معظم انقلاب را شاد کنیم.

وی ماه رجب را سرشار از رحمت الهی خواند و گفت: در روز سیزدهم رجب امیرالمومنین علی (ع) در کعبه چشم به دنیا گشود و به همین دلیل این ماه را شهر المومنین نیز می‌نامند.

عبدالله زاده اعتکاف را زمان متراکم برای درک معانی بلند اسلامی دانست‌ و با نقل حدیثی از پیامبر رحمت(ص) درباره اعتکاف گفت: همه گناهان گذشته کسى که براى رسیدن به ثواب الهى، معتکف شود، آمرزیده می‌شود.

وی گفت: در شهرستان لاهیجان مساجد زیادی مشغول نامنویسی هستند و هر کس می‌تواند شرکت کند این فرصت را ازدست ندهد و آن‌ها که نمی‌توانند لااقل به معتکفان کمک کنند و در این کار خیر و فرصتی که پیش آمده برای نزدیک شدن به خداوند، ائمه اطهار و اهل بیت آنان سهیم باشند.

ارتباط با آمریکا هیچ گونه سنخیتی با آرمان انقلاب اسلامی ندارد

حجت‌الاسلام جدایی امام جمعه اسالم با بیان اینکه قطع رابطه با آمریکای مستکبر نخستین قدم در مسیر اهداف والا و اصیل انقلاب اسلامی بود، اظهارداشت: ارتباط با آمریکا، هیچ گونه سنخیتی با آرمان انقلاب اسلامی نداشته و ندارد.

جدایی با اشاره به اینکه پرونده سیاه و ننگین آمریکا، به قدری از ظلم و جنایت انباشته است که هیچ وقت برای هیچ کشوری، ارتباط با آمریکا سند افتخار نیست، افزود: در آینده نزدیک با توجه به سابقه زشت و عملکرد شیطانی آمریکا، مردم دنیا آمریکا را تحریم جهانی خواهند کرد.

وی با اشاره به حمله دیشب آمریکا بدون هیچ دلیل قانع کننده و معقولی به مناطقی از سوریه، گفت: از سازمان‌های جهانی می‌خواهیم هرچه سریع‌تر جلوی رئیس جمهور دیوانه آمریکا را بگیرند وگرنه ملت‌های آزاده و عدالتخواه جهان درسی را به  این  دیوانه می‌دهند که تا ابد خاطره تلخش را نتواند فراموش کند.

امام جمعه اسالم با بیان اینکه امروز اگر خیلی‌ها به‌خاطر منافع شخصی و دو روزه دنیا از بیان خیلی از حقایق مهم و تلخ، طفره نمی‌رفتند بسیاری از مشکلات مردم حل می‌شد، افزود: فرزندان واقعی نهضت حسینی هیچ وقت نمی‌توانند در مقابل ظلم، ستم، تبعیض، رباخواری بانک‌ها و رانت‌خواری آقازاده‌ها و اشرافی‌گری بعضی مسئولان سکوت اختیار کنند.

جدایی با بیان اینکه توهین به خبرنگار و گرفتن و دور انداختن  میکروفن‌اش مایه آبروریزی است، افزود: این ضعف‌ها هر روز مثل یک دٌمَل از جایی بیرون می زند و ضربه به نظام می‌زنند؛ بی ادبی و کم حوصلگی و بی صبری در مقابل یک  سوال خبرنگار شایسته یک وزیر نیست. 

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 607652
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.