استاندار گیلان گفت : با رعایت اصل قانونمداری باید تلاش کنیم تا فضای موجود برای حضور همه اندیشه ها و جوانان فراهم شود.

به گزارش ایلنا از رشت، نجفی در بازدید از هیات عالی نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در گیلان گفت: همه باید شرایطی را فراهم کنیم تا در نظام مردم سالار دینی کشورمان ، رقابتی در انتخابات ایجاد شود که بیست و نهم اردیبهشت شکوه و عظمت ملت ایران در جهان به نمایش گذاشته شود.

وی با بیان اینکه تاکید همیشگی بنده به اعضای ستاد انتخابات و فرمانداران اجرای قانون بوده است، گفت : با رعایت  اصل قانونمداری باید تلاش کنیم تا فضای موجود برای حضور همه اندیشه ها و جوانان فراهم شود .

نماینده عالی دولت گفت : قطعا در انتخاباتی که همه اندیشه ها وسلایق حضور داشته باشند تشخیص با مردم است و هرکسی که در شوراهای اسلامی با هر تفکری انتخاب شود مورد حمایت است  و با آنها همکاری می کنیم .

وی گفت : در سه سال و نیم گذشته نیز با همدلی نهادهای مختلف فضایی را فراهم کردیم تا اندیشه ها و گرایش های متفاوت فرصت ابراز عقیده داشته بانشد و انتظار داریم این فضا در انتخابات نیز مهیا باشد.

استاندار گیلان ادامه داد :از مراجع چهارگانه نیز خواسته ام به استعلام ها  بر اساس قانون و با دیدگاه فراهم کردن زمینه ی مشارکت حداکثری مورد نظر رهبر معظم انقلاب پاسخ دهند .

نجفی همچنین از هیات های اجرایی و نظارت نیز خواست در بررسی صلاحیتها آبروی افراد و اسرار داوطلبان که در پرونده ها وجود را به خوبی حفظ کنند و به مواردی که اسناد متقن و مشخص ندارد توجه نکنند.

رئیس هیات عالی نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در گیلان نیز در این دیدار با قدردانی از حمایتهای استاندار گیلان گفت :خوشبختانه قانون جایگاه هیات های اجرایی و نظارت را به خوبی مشخص کرده و در گیلان با تعامل برادرانه همکاری مناسبی که وجود دارد انشاا... بتوانیم انتخابات سالم وخوب  را برگزار کنیم.

سید کاظم دلخوش افزود : نظارت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا استصوابی نیست و ملاک عمل ما ، استعلام های مراجع چهارگانه است.

وی گفت : در بررسی صلاحیتها نیز به گرایش افراد توجه ای نداریم و براساس مرقانون عمل خواهیم کرد و برای اعضای هیات های نظارت نیز دوره های آموزشی برگزار کریم تا به قوانین اشراف داشته باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.