12 فروردین 58، روز ظهور شخصیت واقعی مردم ایران و تثبیت انقلاب اسلامی است که زمینه ساز حکومت عدل اسلامی در سراسر جهان خواهد بود.
ملت ایران در این روز با رای 98.2 درصدی خود ساختار سیاسی، اجتماعی ایران را تغییر دادند و جمهوری اسلامی در این کشور مستقر شد و به همین دلیل هم این روز، روز«جمهوری اسلامی» نام گرفت.
ملت ایران با حضور همیشه در صحنه خود در پیروی محض از ولایت فقیه و رهبری امام راحل توانستند نظام جمهوری اسلامی را قاطعانه تثبیت کنند.
جمهوری اسلامی شکل نوینی از نظام حکومتی است که با قوانین نجاتبخش اسلام الگوی زندگی جدیدی در عرصه اجتماعی و سیاسی ارائه می دهد.
از نظام جمهوری به«حکومت مردم بر مردم» تعبیر می شود و «جمهوریت» در این نظام حکومتی نشان دهنده نقش مردم در تشکیل و استمرار آن است.
در چنین حکومتی، مردم با حضور در صحنه های مختلف، در تعیین سرنوشت خود مشارکت و خواسته هایشان را از حکومت مطالبه می کنند.
پیروزی انقلاب و استقرار جمهوری اسلامی در ایران در نظام بین الملل بویژه در خاورمیانه تغییراتی ایجاد کرد که با اهداف استعمارگران همسو نبود و به همین دلیل هم دشمنی آنان علیه ایران را برانگیخت.
دشمنان نظام با طراحی توطئه های مختلف از جمله جنگ تحمیلی، ترور شخصیت های سیاسی، تحریم اقتصادی و در نهایت ایجاد موانع و دشمنی در راه دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته ای سعی در خدشه دار کردن استقلال ملت ایران دارند.
از این رو ملت و دولتمردان ایران برای حفظ تمامیت ارضی و پاسداری از«استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» باید همچنان و بیش از گذشته هوشیارانه بر حفظ ارزش های انقلاب و دفاع از آرمان های این مرز و بوم بکوشند تا روز جمهوری اسلامی، سال های سال برای فرزندان ایران به یادگار بماند و همواره بعنوان یکی از ماندنی ترین روزهای تاریخی ایران گرامی داشته شود.
گ 7150 /
خبرنگار: علی نعمانی ** انتشار: سلطانمرادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.