به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، آیت‌الله سید‌یحیی جعفری امروز ظهر در بیان خطبه‌های نماز جمعه کرمان در مصلی امام علی‌(ع) اظهار‌داشت: بیستم فروردین‌ماه سالروز قطع ارتباط سیاسی ایران با آمریکا در سال 1358 است.

وی با اشاره به حملات شب گذشته آمریکا به سوریه به بهانه تروریست‌ها گفت: کسانی که اندک اطلاعی از مسائل سیاسی دنیا داشته باشند متوجه می‌شوند که آمریکا به دنبال منافع خودش در دنیا است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان خاطر‌نشان کرد: امام خمینی‌(ره) در مورد قطع ارتباط سیاسی ایران با آمریکا بارها در سخنرانی‌های خود فرمودند که آمریکا نه تنها دشمن ایران، بلکه دشمن تمام بشریت است و امروز مداخلات آمریکا و غربی‌ها در امور سایر کشورهای دنیا این موضوع را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه دخالت آمریکا در امور سوریه به نفع تروریست‌ها است افزود: ای کاش سران عرب با فهم و درک بهتری نسبت به مسائل روز تفکر می‌کردند.

آیت‌الله جعفری با اشاره به نشست اخیر سران عرب و نظرات آنها راجع به جمهوری اسلامی ایران گفت: سران عرب در آخرین نشست خود گفته‌اند که باید علیه ایران متحد شویم در حالی که اسرائیل سالها سرزمین‌های اعراب را غصب کرده و تعداد زیادی از انسان‌های بی‌گناه در منطقه را به شهادت رسانده است.

وی با بیان اینکه ملت‌ها بیدارند و اجازه نمی‌دهند که اسلام به خطر بیافتد تاکید کرد: آمریکا نگران منافع خود در منطقه است و سران عرب باید نسبت به مسائل روز بهتر تفکر کنند و نگران ملت‌های خودشان باشند.

امام جمعه کرمان با اشاره به سیزده ماه رجب سالروز میلاد حضرت علی‌(ع) و آغاز ایام‌البیض گفت: استقبال مردم به‌ویژه جوانان در مراسم اعتکاف در سال‌های گذشته بسیار خوب بوده است.

وی با بیان اینکه امسال هم شاهد ثبت‌نام گسترده جوانان در مراسم اعتکاف بودیم با اشاره به ثواب شرکت در اجتماعات مسلمانان افزود: حتما سعی شود نمازها به جماعت و در مسجد خوانده شود.

آیت‌الله جعفری با اشاره به 19 فروردین سالروز شهادت آیت‌الله سید‌محمد باقر صدر توسط رژیم بعث عراق اظهار‌ داشت: آیت‌الله سید‌محمد باقر صدر، یکی از بزرگترین اندیشمندان مسلمان  و به تعبیر امام خمینی‌(ره) مغز متفکر اسلامی در تاریخ اسلامی به ویژه در قرن چهاردهم هجری است.

وی با تبریک سالروز ولادت با سعادت امام جواد‌(ع) در دهم ماه رجب سال 195 هجری قمری گفت: امام جواد‌(ع) در حدیثی می‌فرماید از وقت خودتان بهترین بهره‌برداری را ببرید و آن را تلف نکنید.

وی با بیان اینکه امام خامنه‌ای به عنوان رهبر معظم انقلاب بهترین الگو در همه زمینه‌ها به‌ویژه استفاده از وقت است افزود: ایشان از ربع ساعت‌ها برای مطالعه استفاده می‌کند که بسیار ارزشمند است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 607417
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.