علی امیری غروب یکشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: این کیسه های زباله بین شهروندان و گردشگران بمنظور جلوگیری از رها کردن زباله در طبیعت و محیط های گردشگری و مفرح توزیع شده است .
وی خاطرنشان کرد: گروه های گشت این اداره در روز طبیعت در محیط ها و مکان های اطراف شهر لاهیجان مستقر شدند تا درباره زباله و آلوده نکردن طیبعت تذکر و هشدار دهند.
وی اظهار داشت : بمنظور جلوگیری از ریختن زباله در طبیعت، قبل از آغاز نوروز مسیرهای کمربندی لاهیجان از میدان ابریشم تا شیخ زاهد و دیزبن با همکاری تعاونی دهیاران و اداره راه و شهرسازی پاکسازی شد.
امیری خاطرنشان کرد: میزان زباله و نخاله جمع آوری شده در این مسیر با چهار ماشین حمل زباله حدود 40 تن و مقدار زیادی نخاله جمع آوری و در برخی مسیرها توسط دستگاه ها دفن شد.
وی کشیک پرسنل و گشت و کنترل عرصه ها بخصوص در روزهای تعطیل جهت جلوگیری از تخلفات شکار و صید، آلودگی و تصرفات غیر مجاز را از دیگر اقدامات این اداره ذکر کرد.
امیری گفت: پخش تعدادی پوسترهای زیست محیطی در ایام نوروز بین مسافران و مردم با موضوع ممنوعیت پرتاب زباله از خودرو ، گشت مشترک در عرصه ها با مشارکت ادارات منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و نیروی انتظامی در این ایام در دستور کار این اداره قرار داشت.
وی افزود: در این مدت ضمن بازدید و پایش از واحدهای اقامتی و روستاها در خصوص زباله، تعداد چهار فقره اخطاریه زیست محیطی نیز صادر شد.
شهرستان لاهیجان در 40کیلومتری شرق مرکز گیلان قرار دارد و یکی از شهرهای گردشگرپذیر استان بشمار می رود.
خبرنگار : فرهاد نظرپور ** انتشاردهنده: کبیری
6029/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.