در پیام سید محمد احمدی که نسخه ای از آن روز یکشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: آحاد مردم در این روز برای جلوگیری از ریختن زباله در طبیعت که منجر به آلودگی محیط زیست شهرستان می‌ شود، رعایت نکات لازم را مد نظر قرار دهند تا طبیعت همیشه زنده، شاداب و پایدار بماند.
در این پیام آمده است : آشتی با طبیعت همواره در قاموس ایرانیان جایگاه ویژه ای داشته است، تعامل در کمال و جمال الهی اصلی ترین نتیجه و ثمره انس با طبیعت است؛ طبیعتی که ذات انسان و قوه عاقله او را در راه شناخت معبود یکتا هدایت می کند.
در بخش دیگری از این پیام گفته شده: هرساله در سیزدهم فروردین ایرانیان در دامان پرمهر طبیعت گرد هم می آیند تا روز طبیعت را در پرتوی از مهربانی ها و نیکی ها بگذرانند، روز طبیعت این فرصت را برای ما فراهم می سازد تا برای یک روز و حتی ساعاتی محدود به طبیعت پناه ببریم و از لذایذ طبیعت خداوندی و مشاهده زیبایی ها بهره مند شویم اما فراموش نکنیم که طبیعت آینه تمام نمایی است که در آن می توان “خود”را یافت؛ بنابر این حفظ طبیعت به معنای حفظ خودمان هم هست.
در پیام فرماندار لاهیجان اضافه شده است : روز طبیعت نباید تنها روز ارتباط آدمی با طبیعت باشد، بلکه همان گونه که از نام این روز پیداست، این روز باید مبدا و نقطه آغازی برای ارتباط انسان با طبیعت باشد، حفظ طبیعت حداقل خدمت و شکرگزاری انسان نسبت به خلقت الهی محسوب می شود، خلقتی که در سرتاسر آن مظاهر جلال و جمال و جبروت و عظمت خداوند متعال قابل مشاهده است؛ پس این آینه زلال را همچنان زلال نگاه داریم.
در خاتمه این پیام گفته شده: طراوت و سرسبزی دشت و صحرا مردم را به سوی خود دعوت می نماید تا سفره روز آخر نوروز را در دل طبیعت بگسترانند، امید است هم‌میهنان عزیز و فرهنگ دوست ایران اسلامی با حفظ محیط زیست و طبیعت زیبا، امانت دار نسل های آتی باشند.
شهرستان لاهیجان در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
خبرنگار :فرهاد نظرپور ** انتشاردهنده: کبیری
6029/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.