یونس رنجکش روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا علاوه بر فراخواندن اقشار مختلف مردم این شهرستان و گردشگران برای حفظ محیط طبیعی آستارا در روز طبیعت، افزود: شرط بقای طبیعت و بهره مندی گردشگران از این موهبت الهی، اعتقاد به حفظ و حراست آن به عنوان یک فرهنگ عمومی است.
وی اضافه کرد: فرهنگ پربار این مرز و بوم نشان می دهد که مردم با طبیعت رابطه منطقی دیرینه ای دارند و تداوم این رابطه موجب بقای هر چه بیشتر محیط زیست می شود.
رنجکش افزود: گردشگرانی که به این شهرستان می آیند حداقل کاری که می توانند در حراست از محیط طبیعی آن داشته باشند، پرهیز از ریختن زباله است و این امر تاثیر بسزایی در کاهش هزینه های تحمیل شده بر محیط زیست و حراست از آن دارد.
وی گفت: سالیانه برای جمع آوری زباله در مسیرهای تردد گردشگران، هزینه های هنگفتی صرف می شود و بار این هزینه ها از عهده این شهرستان خارج است.
رنجکش اظهار کرد: آستارا دارای جمعیتی حدود یکصد هزار نفر است اما با امکانات خود، پذیرای بیست برابر جمعیت ثابت خود در ایامی نظیر تعطیلات نوروزی است و گردشگران حاضر در آستارا باید با تغییر رویکرد خود نسبت به محیط زیست، نقش مهمی در حراست از محیط های طبیعی این شهرستان داشته باشند.
شهرستان آستارا در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان با میزبانی چند میلیون مسافر در سال و تردد بیش از 800 هزار گردشگر داخلی و خارجی از مرز آن، جزو 20 شهر گردشگرپذیر کشور محسوب می شود و در این شهرستان روزانه به طور میانگین 120 تن زباله تولید و در داداش آباد در نزدیکی ساحل خزر دفن می شود.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.