علی حیدر جوینده عصر شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: حفاظت از محیط زیست تلاشی است که انسان ها به منظور حفظ سلامتی خود در سطوح مختلف انجام می دهند.
وی اضافه کرد: با رشد روز افزون جمعیت و پیشرفت تکنولوژی، در بسیاری از اوقات متاسفانه توجه به طبیعت و حفظ محیط زیست نادیده گرفته می شود.
وی با اشاره به اینکه حفاظت محیط زیست باید در سیستم آموزشی کشور به رسمیت شناخته شود، اظهار کرد: به یقین اگر محدودیت هایی علیه فعالیت های تخریب کننده افراد در حوزه محیط زیست اعمال شود، شاهد تحول چشمگیری در این رابطه خواهیم بود.
وی با بیان اینکه حفاظت از طبیعت احتیاج به فعالیت های مختلف انسانی دارد، بیان کرد: هر چه قدر مطالعه در حوزه محیط زیست توسط دانش آموزان و دانشجویان بیشتر شود به همان اندازه در حفظ آن موفق عمل خواهیم کرد.
جوینده پویش فرهنگی نه به ریختن زباله را اقدامی سازنده و همه جانبه برای پاسداشت طبیعت عنوان و تصریح کرد: برای مقابله با بحران زیست محیطی نظیر زباله باید دوره ها و کارگاه های آموزشی با حضور دانشجویان و اقشار مختلف مردم در دانشگاه ها برگزار شود.
وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا در سال گذشته با برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی نظیر برپایی نمایشگاه گروهی نقاشی از آثار دانشجویان با موضوع محیط زیست و طبیعت پاک، گام مهمی را در این راستا برداشت.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا در سال 1366 تاسیس شده و حدود سه هزار دانشجو در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در آن مشغول تحصیل هستند.
آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و در این شهرستان روزانه به طور میانگین 120 تن زباله تولید و در داداش آباد در نزدیکی ساحل خزر دفن می شود.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7105 / 7124/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.