با حضور رئیس جمهور دو پست از اسکله های مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی به عنوان بزرگترین بندر ایران در دریای خزر و بزرگترین پروژه زیرساختی مناطق آزاد کشور افتتاح می شود.

 به گزارش ایلنا از بندر انزلی، با حضور حسن روحانی رئیس جمهور دو پست از اسکله های مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی به عنوان بزرگترین بندر ایران در دریای خزر و بزرگترین پروژه زیرساختی مناطق آزاد کشور افتتاح میشود و همچنین عملیات اجرایی احداث اسکله مارینا به عنوان بزرگترین اسکله گردشگری دریای خزر و بزرگترین آکواریوم و باغ خزندگان ایران در این منطقه با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی داخلی و خارجی آغاز می شود.

بنابر این گزارش، مجتمع بندری کاسپین در فاز نهایی دارای 22 پست اسکله با ظرفیت 15 میلیون تن خواهد بود و اسکله‌هایی که با حضور ریاست محترم جمهور مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند هر یک به طول ۱۷۵ متر بوده که یک پست آن اسکله تجاری با سرمایه‌گذاری مستقیم سازمان و دیگری اسکله نفتی دلفین که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ساخته‌شده است.

ارزش سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی در احداث این مجتمع بندری از ابتدای تاسیس تا کنون  حدود 700 میلیارد تومان و میزان سرمایه گذاری در حال انجام  بخش خصوصی حدود 300میلیارد تومان  است که با توجه به تلاش شبانه روزی در سه شیفت کاری دو پست اسکله در اسفندماه سال 1395 تکمیل و هم اکنون آماده افتتاح می باشد.

گفتنی است:مجتمع مارینای منطقه آزاد انزلی یک مجتمع گردشگری دریایی است که دارای بخش هایی نظیر اسکله قایق های تفریحی، هتل، رستوران دریایی، مرکز ورزش های دریایی، امکانات تفریحی مرتبط با ساحل و دریا می باشد و با عنایت به ظرفیت های استان گیلان در گردشگری دریایی و برخورداری از کرانه های ساحلی،وجود  یک مجتمع گردشگری دریایی می تواند صنعت توریسم استان را با تحول بزرگی همراه نماید.

این مجتمع به عنوان بخشی از مجتمع بندری کاسپین تا پایان سال جاری مراحل احداث آن به اتمام خواهد رسید و امکان پهلوگیری 350 قایق مسافری-تفریحی به صورت همزمان و کشتی کروز در این اسکله فرآهم  خواهد شد.

 بزرگترین پروژه آکواریوم و باغ خزندگان کشور نیز با سرمایه‌گذاری 30 میلیون یورویی خارجی مراحل احداث آغاز خواهد شد و  این پروژه گردشگری در مدت 36 ماه در فضایی به مساحت 10 هزار متر مربع ساخته می شود، مشتمل بر بزرگترین آکواریوم و باغ خزندگان کشور، شهربازی سرپوشیده، سینماهای چند بعدی، سوئیت‌های اقامتی، تونل اکواریم و بخش‌های تجاری و خدماتی است که به منظور توسعه فضا و اماکن گردشگری و تفریحی و در نهایت تبدیل منطقه آزاد انزلی به قطب گردشگری شمال کشور ایجاد می شود.

 روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران در سفر پر برکت خود در فروردین 94 به استان گیلان و در بازدید از منطقه آزاد انزلی بر تسریع در روند احداث این مجتمع و بهره برداری از دو پست اسکله آن تا پایان سال 95 تصریح نمود و این این سازمان موفق به تحقق وعده دولت تدبیر و امید در  مدت اعلامی، شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.