رئیس اتاق بازرگانی ارومیه اظهار داشت: کشور آذربایجان بعنوان حلقه اتصال ایران و کشورهای مشترک المنافع محسوب می‌شود و امیدواریم این‌کشور بتواند نقش‌مهمی درافزایش زمینه‌های مبادلات بازرگانی ایران با بلاروس و روسیه را فراهم کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن انتظار در همایش تجاری مشترک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، شاهین مصطفی اف وزیر اقتصاد و صنایع جمهوری آذربایجان، قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی و با شرکت تجار، بازرگانان و فعالان اقتصادی دو کشور در ارومیه برگزار شد، گفت: دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان اشتراکات فرهنگی و دینی بسیاری دارند و این مهم می‌تواند توسعه مناسبات بین دو کشور را ایجاد کند.

وی افزود: کشور آذربایجان بعنوان حلقه اتصال ایران و کشورهای مشترک المنافع محسوب می‌شود و امیدواریم این کشور بتواند نقش‌مهمی در افزایش زمینه‌های مبادلات بازرگانی ایران با بلاروس و روسیه را فراهم کند.

رئیس اتاق بازرگانی ارومیه تصریح کرد: استان آذربایجان غربی و بالاخص اتاق بازرگانی ارومیه بعنوان بخش خصوصی آمادگی توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری بین دو کشور را دارد و امیدواریم مسئولان عالی رتبه دو کشور نیز عنایت خاصی برای رفع موانع بانکی، گمرکی و ... را برای بخش خصوصی فراهم کنند.

انتظار گفت: بازار جمهوری آذربایجان و بویژه جمهوری خودمختار نخجوان اهمیت ویژه‌ای برای تجار استان آذربایجان غربی است و باید فعالان بخش خصوصی از ظرفیت‌های اقتصادی این بازار استفاده کنند.

وی افزود: منطقه آزاد ماکو بعنوان بزرگترین‌ منطقه آزاد کشور یک ظرفیت‌ بالقوه برای افزایش همکاری‌های تجاری است و سرمایه‌گذاران آذربایجانی هم برای ایجاد زمینه‌های همکاری پیشگام شده و از ظرفیت های این منطقه استفاده کنند.

رئیس اتاق بازرگانی ارومیه تصریح کرد:  امید است در این نشست جمهوری خودمختار نخجوان بتواند نقش برجسته خود را برای همکاری با استان آذربایجان غربی در مراودات و تبادلات تجاری بین دو کشور ایفا کند تا از فرصت های ایجاد شده برای دو کشور بهره مند شویم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.