سید محسن علوی در گفت‌وگو با ایلنا، عنوان کرد: هیات وزیران در جلسه مورخ ۲۵ اسفندماه ۹۵ ، مجوز انعقاد قرارداد مشارکت برای اجرای تعدادی از پروژه­‌های راه­سازی از جمله آزادراه لامرد به پارسیان به طول حدود ۴۵ کیلومتر با برآورد تقریبی ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال را صادر کرد.

وی ضمن تقدیر از همکاری‌های مدیرکل راه و شهرسازی لارستان، اظهار کرد: نشست‌های متعددی به منظور انعقاد تفاهم‌نامه و قرارداد با سرمایه‌گذار پروژه آزادراه لامرد-پارسیان با آخوندی مقام عالی وزارت راه و شهرسازی، امینی معاون برنامه‌ریزی وزارت راه، خادمی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه راه‌های کشور و اعضای هیات مدیره شرکت زیرساخت از جمله میرشفیع معاون آزادراه‌های کشور برگزار شد تا این پروژه مهم اجرایی شود.

سیدمحسن علوی

علوی در ادامه از همکاری‌های مسئولان وزارت راه و شهرسازی تقدیر و تشکر کرد و گفت: آزادراه‌ها با مشارکت سرمایه‌گذاران ساخته می‌شود که آزادراه لامرد-پارسیان یکی از بزرگترین پروژه‌های راهسازی است که با مشارکت ۱۰۰ درصدی بخش خصوصی ساخته می‌شود که مشارکت صفر تا صد بخش خصوصی در اجرای این آزادراه جنوب کشور بی‌سابقه است.

وی در پایان گفت: اجرای این آزادراه باعث ۴۵ کیلومتر کاهش مسیر می‌شود و دسترسی استان فارس و علی‌الخصوص شهرستان لامرد را به دریا تسهیل می‌بخشد و از سویی مهم‌ترین زیرساخت‌های تشویق سرمایه‌گذاران در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر لامرد محسوب می‌شود که موجب رونق اقتصادی در امر صادرات و واردات می‌شود.

لازم به ذکر است، آزادراه لامرد-پارسیان به طول ۴۵ کیلومتر و شامل سه خط رفت و سه خط برگشت بوده و عرض متوسط آن ۱۶.۴۵ متر و جمعاً ۳۲.۹ متر است و مطابق قرارداد می‌بایست در مدت دو سال توسط سرمایه‌گذار بومی اجرایی شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.